شریعتی:

اصلاح رابطه مالی شرکت‌های بزرگ دولتی اولویت مجلس است

نماینده تهران گفت:  یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس، اصلاح رابطه مالی شرکت‌های بزرگ دولتی به ویژه رابطه شرکت ملی نفت ایران با دولت است تا بودجه شفاف‌تر شود.

اصلاح رابطه مالی شرکت‌های بزرگ دولتی اولویت مجلس استبه گزارش  خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، مالک شریعتی، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در صحن علنی امروز (سه‌شنبه، ۲ دی) مجلس شورای اسلامی طی تذکری گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجلس، اصلاح رابطه مالی شرکت‌های بزرگ دولتی به ویژه رابطه شرکت ملی نفت ایران با دولت است تا بودجه شفاف‌تر، واقعی‌تر، نظارت پذیرتر و عملیاتی‌تر شود. در حفظ بودجه پژوهش و فناوری در شرایط جنگ اقتصادی هستیم؛ مجلس اجازه نخواهد داد بودجه توسعه فناوری، قربانی سایر هزینه‌ها شود.

او ادامه داد: بر اساس اصول متعدد قانون اساسی و مواد مختلف آیین‌نامه پارلمان، مجلس شورای اسلامی به چیزی جز قانون اصرار ندارد. وظایف نظارتی مجلس طبق قانون اساسی به صورت کلی و طبق آیین نامه که به تأیید شورای نگهبان هم رسیده، کاملاً مشخص است و نیازی به مجادله سیاسی ندارد. مگر آنکه آقای رئیس‌جمهور بفرمایند قانون را قبول ندارند. البته احتمال جدی می‌رود حاشیه سازی‌ها برای انحراف افکار عمومی از ناکارآمدی‌ها و اقدامات بعدی باشد که مجلس بازی نخواهد خورد.

شریعتی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با ترکیبی از نمایندگان با تجربه، دانشمند و جوانان متخصص و پرکار تشکیل شده و هیئت رئیسه آن هم نمادی از توصیه رهبر انقلاب به مجلس مبنی بر استفاده از تجربه مجربان و بهره مندی از شور و حرارت جوانان است.

او افزود: از هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق می‌خواهم از همه ظرفیت‌های نمایندگان در کمیته‌های جانبی و همچنین ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات استفاده شود تا بودجه ۱۴۰۰ گام اول برای اصلاح ساختار بودجه در آینده باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار