مادورو اعلام جرائم شورای ملی سابق ونزوئلا را خواستار شد

رئیس‌جمهور ونزوئلا از نمایندگان جدید پارلمان این کشور خواست تا در خصوص جرائم اعضای سابق شورای ملی به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور ونزوئلا خواستار تعیین مسئولیت کیفری و اداری اعضای شورای ملی سابق این کشور از سوی پارلمان جدید شد.

نیکلاس مادورو روز دوشنبه از پارلمان جدید ونزوئلا خواست تا در خصوص مسئولیت کیفری و اداری اعضای شورای ملی سابق اقدام کند. وی که در جمع نمایندگان جدید پارلمان ونزوئلا صحبت می‌کرد اقدامات شورای ملی پیشین این کشور را نوعی شکست و ناکامی توصیف و تاکید کرد اعضای جدید پارلمان باید مردم ونزوئلا را در جریان اطلاعات مربوط به تخلفات و جرائم صورت گرفت از سوی نمایندگان سابق قرار دهند.

رئیس جمهور ونزوئلا افزود شورای ملی جدید فرصت لازم برای ایجاد تعادل و تعیین مسئولیت اداری و کیفری برای افراد حاضر در شورای ملی سابق را دارد.

در ششم ماه میلادی جاری انتخابات پارلمانی ونزوئلا با مشارکت بیش از ۱۰۰ حزب و گروه سیاسی برگزار شد. بیش از ۲۰ گروه وابسته به مخالفان دولت مادورو از شرکت در رای گیری انتخاباتی امتناع کردند. در انتخابات پارلمانی که دو روز در ونزوئلا برگزار شد، حزب مادورو پیروز شد. مقامات انتخاباتی ونزوئلا اعلام کردند ۶۷.۶ درصد از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار رای در انتخابات پارلمانی کشور متعلق به نامزد‌های حامی مادوروست.

این در حالی است که دولت ترامپ سعی کرده بود تا با غیر قانونی خواندن انتخابات ونزوئلا مردم این کشور را از حضور در پای صندوق رای منصرف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار