تازه‌های نشر؛

روایت یک قتل رمزآلود در تیمارستان!

انتشارات صاد آثاری را چاپ کرده است که هر یک روایاتی متفاوت دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان انتشارات صاد کتاب‌های جدیدی منتشر کرده است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


«ماه عسل در تیمارستان»

از ماه عسلی که در تیمارستان طی می‌شود تا تکل مازیار زارع زیرپای کریم انصاری فرد

«ماه‌عسل در تیمارستان» نوشته محمدعلی خامه‌پرست در انتشارات صاد منتشر شد. این کتاب تصمیم عجیب فردی به نام یونس را روایت می‌کند که می‌خواهد مدتی دیوانگی کند. یونس برای آشنایی دنیای دیوانگان با همراهی دوست روان پزشکش تصمیم می‌گیرد، مدتی در نقش یک بیمار بستری شود. پس از گذشت مدتی به غیرعادی بودن شرایط تیمارستان پی می‌برد. وی در ادامه با ماجرای قتل، زیرزمینی که پنجره هایش پوشیده شده است و پرستاری که رفتار‌هایی عجیب دارد، مواجه می‌شود.

نگاه جزئی نگر نویسنده در توصیف فضا‌ها و شخصیت‌های داستان، درک کاملی از ماجرا به مخاطب نکته سنج ارائه ‌می‌کند. از سویی نویسنده به خوبی توانسته است، در بستر مکان‌هایی به ظاهر بی روح و بی ماجرا، اتفاقاتی هیجان انگیز خلق کند. اتفاق‌هایی جذاب که کشمکش در آن دیده می‌شود. از سویی دیگر از عهده خلق شخصیت‌هایی ملموس برآمده است.

کتاب «ها؛ داستان‌های مینیمال»

از ماه عسلی که در تیمارستان طی می‌شود تا تکل مازیار زارع زیرپای کریم انصاری فرد

کتاب «ها؛ داستان‌های مینیمال» نوشته مصطفی خدامی در نشر صاد منتشر شد. این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های مینیمال را در ۵۶ صفحه به مخاطبانش ارائه می‌دهد؛ داستان‌هایی که روایت هایی کوتاه و تکان دهنده از آدم‌هایی بدون چهره و نام، اما آشنا هستند. این کتاب، جدایی‌ها و رسیدن‌ها را روایت می‌کند. قصه‌هایی بدیع که با کمترین واژگان نوشته می‌شود، اما به درازای یک زندگی، سرنوشت و لحظه‌ای به یادماندنی است. تصویری که نویسنه در کتاب «ها» خلق می‌کند، زنجیره‌هایی از قصه‌هایی است که در شتاب روزمرگی پنهان شده.

«تکل مازیار زارع زیر پای کریم انصاری‌فرد»

کتاب «تکل مازیار زارع زیر پای کریم انصاری‌فرد» به‌قلم روح‌الله شریفی در انتشارات صاد منتشر شد. این کتاب ۱۰ روایت را برای مخاطبانش نقل می‌کند. در این اثر با قهرمان‌هایی مواجهیم که از دل جامعه برخاستند. برخی داستان‌های مجموعه «تکل مازیار زیر پای کریم انصاری فرد» نقدی تیزبینانه دارد که بازبانی طنز و گاه رنجی ملموس روایت می‌شود.

در نگارش کتاب «تکل مازیار زارع زیر پای کریم انصاری فرد» با نثری نزدیک به زبان کوچه و بازار مواجه می‌شویم. از جملاتی کوتاه، صریح، صمیمی و گاه شوخ طبعانه در کتاب استفاده شده است. این کتاب نثری برون گرا دارد و لحن داستان‌های نویسندگانی، چون جلال آل احمد را برای مخاطبان تداعی می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.