مقداد: انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه به تعویق نمی‌افتد

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد در صورت به توافق نرسیدن کمیته قانون اساسی، انتخابات ریاست‌جمهوری هرگز به تعویق نخواهد افتاد و در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت اگر کمیته قانون اساسی سوریه در دستیابی به توافق با شکست روبرو شود، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به تعویق نخواهد افتاد.

وی گفت: هیچ ارتباطی بین کار کمیته قانون اساسی فعلی و انتخابات پیش رو وجود نخواهد داشت، که باید دقیقاً در زمان تصمیم گیری قانون اساسی برگزار شود. کاملاً واضح است که همه ما بر اساس قانون اساسی فعلی کار خواهیم کرد تا زمانی که قانون اساسی جدیدی را ایجاد کنیم و این چیزی است که کمیته قانون اساسی آن را به خوبی می‌داند.

مقداد، که در اواخر ماه نوامبر پس از فوت ولید معلم، وزیر خارجه پیشین منصوب شد، گفت که این کمیته به خوبی می‌داند که انتخابات پیش رو طبق قانون اساسی فعلی سوریه برگزار خواهد شد.

او افزود: واشنگتن همچنان تروریست‌ها را به فعالیت در شمال شرق سوریه به منظور تضمین حضورش در این منطقه، تشویق می‌کند. حضور نظامی روسیه در سوریه نه تنها سودمند، بلکه ضروری است. ما پیروزی‌های مشترکی را در برابر تروریسم بدست آورده ایم.

این مقام سوری گفت: این [حضور نظامی روسیه در سوریه] [فقط] مفید نیست، بلکه لازم است.

مقداد، تصمیم آمریکا را مانع اصلی برای عدم استقبال کشور‌های عربی از بازگشت سوریه به صفوف اتحادیه عرب دانست.

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: سوریه باید وحدت و یکپارچگی سرزمینی خود را حفظ کند تا از هرگونه تضعیف جلوگیری کند. من فکر می‌کنم که مردم سوریه تصمیم گرفته اند که سوریه یک کشور باشد. هیچ تقسیمی در این کشور وجود نخواهد داشت، هیچ تضعیفی در کشور وجود نخواهد داشت و در واقع، جمعیت سوریه با منشأ کردی - سوری هستند.

وی افزود: ما همانند روسیه یک سرزمین بزرگ نیستیم که موقعیت ویژه‌ای به مناطق خود بدهیم. این [سوریه] کشوری با مساحت ۱۸۰ هزار کیلومتر مربع است، ما نمی‌توانیم کشوری را بر اساس قومیت تقسیم کنیم، بنابراین وحدت و تمامیت ارضی کشور باید حفظ شود.

سوریه قرار است انتخابات ریاست جمهوری را در بهار برگزار کند. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ماه اکتبر به اسپوتنیک گفت که برای او زود است که در مورد انتخابات آینده صحبت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار