باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کدام رزمنده ارتش موفق به شکار ۶ تانک «تی ۷۲» به‌صورت همزمان شد؟

یکی از افسران نیروی زمینی ارتش در دفاع مقدس توانست نخستین تانک بعثی را نابود کند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی به عنوان یکی از نیرو‌های محوری ارتش نقش مهمی در دفاع از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران داشته و دارد. در این میان برخی از افراد و نیرو‌های ارتشی در زمان دفاع مقدس نقش‌های شاخص و مهمی در جریان دفاع از ایران اسلامی ایفا کرده اند. البته این به معنای آن نیست که باقی افراد و یا سایر نیرو‌های مسلح در حفظ و حراست از تمامی ارضی کشورمان نقشی نداشته اند.

کدام ارتشی موفق به شکار ۶ تانک «تی ۷۲» در کنار یکدیگر شده است؟

حمله ارتش بعثی با لشکرهای قدرتمند به خاک ایران

بسیاری پیش بینی می‌کردند که ارتش بعثی که در همسایگی ایران اسلامی هر روز خود را به وسیله تانک‌های روسی جدید و مسلح تجهیز می‌کرد، خیال‌های شومی را در ذهن خود پرورش می‌دهد. سرانجام این خیال‌های شوم در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ تعبیر شد و ارتش رژیم بعث با توان سنگین تانک‌های بعثی به کشورمان حمله کرد. فرماندهانی که حرکت تانک‌های بعثی را در میدان‌های نبرد مشاهده می‌کردند می‌گفتند که حرکت تانک‌های بعثی به سوی خاک کشورمان بسیار سریع و پر قدرت بود، به همین دلیل هم صدام پیش بینی کرده بود که پس از ۷ روز تهران را تصرف کرده و در پایتخت ایران اسلامی سخنرانی هم بکند. اما این خیال شوم با قدرت نمایی ارتش در اولین گام ناکام ماند و در مرحله‌های بعدی سپاه پاسداران و سایر نیرو‌های مسلح نیز مانع از پیشروی نیرو‌های بعثی به سوی شهر‌های اصلی کشورمان شدند.  

کدام ارتشی نخسیتن تانک بعثی در جنگ تحمیلی را متهدم کرد؟

شکارچی تانک‌های بعثی که بود؟

سروان حسنعلی ابراهیمی سعید یکی از افسران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در نابودی و انهدام تانک‌های بعثی داشتند. او در تاریخ ۱۲ خردادماه سال ۱۳۳۹ چشم به جهان گشود و تحصیلات دوران ابتدایی و دبیرستان را تا اخد دیپلم علوم تجربی گذراند. او از دوران کودکی به ارتش علاقه داشت و به همین دلیل در سال ۱۳۵۵ وارد ارتش شد تا آرزوی کودکی خود را محقق کند. دو سال بیشتر از ورودش به ارتش نگذشته بود که در سال ۱۳۵۷ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه دختر و یک پسر بود.

کدام ارتشی نخسیتن تانک بعثی در جنگ تحمیلی را متهدم کرد؟

ابراهیمی سعید آموزش‌دیده هَنگ نوجوانان ارتش بود و دو سال و نیم در تهران و شش ماه در شیراز آموزش نظامی دیده و در طول این مدت  خدمت کرده و هم اکنون سروان بازنشسته نیروی زمینی ارتش است.

کدام ارتشی نخسیتن تانک بعثی در جنگ تحمیلی را متهدم کرد؟

حسنعلی در هنگ نوجوانان ارتش در تهران و شیراز آموزش نظامی دیده بود و در طول مدت خدمت خود در شهر‌های تهران، شیراز، اهواز و تبریز انجام وظیفه کرده است. به نظر می‌رسد که با توجه به مدت زمان حضورش در جنگ تحمیلی تا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ یعنی ۱۰۶ ماه و ۱۶ روز در خط مقدم جبهه حق علیه باطل حضور داشته و در اکثر عملیات‌های جنوب کشور برای دفاع از ایران اسلامی تلاش کرده است. او در عملیات های مهمی همچون نصر، الی بیت المقدس، حصر سوسنگرد، رمضان، فاو، کربلای ۵ و حتی عملیاتی که پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر در منطقه عمومی سوسنگرد انجام شد نیز حاضر بوده است.

 او آغاز جنگ تحمیلی را اینگونه روایت می‌کند: ما در منطقه فکه، روبروی پاسگاه صدام و نزدیک رودخانه دویرج قرار داشتیم و پرواز‌های شناسایی عراق بر بالای سر ما در حال انجام بودند و همگی به خوبی می‌دانستیم که عراق قصد حمله به ایران را دارد، جمع شدن یگان‌ها و انجام مانور در خاک خود، همگی نشان از عملیات داشت.

کدام ارتشی نخسیتن تانک بعثی در جنگ تحمیلی را متهدم کرد؟

سروان ابراهیمی سعید درباره آغاز جنگ می گوید: جنگ که شروع شد، ما پس از ۴۸ ساعت قاطی عراقی‌ها بودیم یعنی دشمن از ما رد شده بود. با استتار پشت درختان بومی منطقه که «گز» نام داشتند، به زحمت خودمان را پس از دو روز به یگان خودی رساندیم. دو روز از شروع جنگ تحمیلی سپری می‌شد که درگیری شدیدی میان نیرو‌های ایرانی و عراق در منطقه «عین خوش» آغاز شد، همزمان با آن، بنی صدر، خلخالی، ظهیرنژاد و اعظم طالقانی به منطقه آمدند، علی رغم مقاومت سرسختانه نیرو‌های ایرانی، بنی صدر دستور یک خیز عقب نشینی را صادر کرد. برای ممانعت از این کار، نزد بنی صدر رفتم و به او گفتم؛ «شما خیانت می‌کنید یا خیانت می‌کنند؟» بنی صدر بلافاصله بعد از شنیدن این حرف، از یک سرگرد همراه خودش خواست مرا دستگیر کرده و پشت خاکریز خفه ام کند، آن سرگرد هم مرا پشت خاکریز برد، اما از من خواست فرار کنم. در نهایت به دستور بنی صدر یک خیز یعنی تا پل جسر نادری عقب نشینی کردیم و مقاومت همچنان ادامه یافت و تعداد زیادی از همرزمانم اسیر و یا شهید شدند.

کدام ارتشی نخسیتن تانک بعثی در جنگ تحمیلی را متهدم کرد؟

خاطره ای از شکار تانک‌های بعثی از زبان سروان ابراهیمی سعید

سروان حسنعلی ابراهیمی سعید روایت حضور میدانی خود در ابتدای جنگ تحمیلی را اینگونه روایت می‌کند: «عراق با اتخاذ تاکتیک عملیاتی ضد حمله، قصد عبور از پل نادری را داشت، اگر این اتفاق می‌افتاد، خوزستان به طور کامل از خاک ایران جدا می‌شد، یگان ما در سمت راست رودخانه در حال گسترش بود و من و همرزمانم هم با سه موشک انداز «تاو» در بالای تپه مستقر بودیم تا مانع پیشروی نیرو‌های عراقی شویم. فرمانده گردان از من و دوتن از همرزمانم خواست تا پل جسر نادری را که ۶۰ متر طول داشت با موشک بزنیم و ما همین کار را کردیم، ولی اثر نکرد، چون پل فلزی بود. پیش فرمانده گردان که برگشتیم، با ناراحتی گفت؛ «حالا که پل منهدم نشد یا باید مقاومت کنید یا تفنگ هایتان را با خودتان به خانه ببرید و خانواده تان را بکشید، چون اگر این بعثی‌ها به خاک ما وارد شوند، به ناموس مان رحم نخواهند کرد.»

کدام ارتشی نخسیتن تانک بعثی در جنگ تحمیلی را متهدم کرد؟

او و یکی از همرزمانش به نام مختار کوشکی مسئول انهدام تانک ها و نفربرهای بعثی می شوند تا پیشروی آن ها را به سوی خاک ایران اسلامی سد کنند. سروان ابراهیمی سعید آن روز به خصوص را بدین گونه روایت می‌کند: توپخانه ما در حال نابود کردن عقبه دشمن بود و حفاظت از پل به من و کوشکی سپرده شده بود، هفت تانک و نفربر دشمن پیشرو بودند که در همان دو سه دقیقه اول همه آن‌ها را منهدم کردیم و تمامی نیرو‌های عراقی ناچار به عقب نشینی شدند و مقاومت نیرو‌های ما شروع شد؛ اما پل جسر نادری که دشت عباس را به دزفول و اندیمشک وصل می‌کند، هیچ آسیبی ندید و همچنان سالم و سرپا ماند.»

کدام ارتشی نخسیتن تانک بعثی در جنگ تحمیلی را متهدم کرد؟

افسر ارتشی که یکی از رکوردداران شکار تانک در جهان است

طبق آماری که به دست آمده است، این رزمنده حاضر در عملیات فتح خرمشهر، طی مدت زمان حضورش در جبهه‌های حق علیه باطل با انهدام ۶۵ دستگاه تانک و تعداد زیادی لودر، بولدوزر و کامیون یکی از رکورداران شکار تانک در جهان است. او در عملیات آزادسازی سوسنگرد نیز نقش مهمی داشته،به نحوی که یکی از تانک‌های منهدم شده توسط او، در حال حاضر به عنوان یکی از یادگار‌های جنگ تحمیلی در پارکی در ورودی «سوسنگرد» گذاشته شده است.

کدام ارتشی نخسیتن تانک بعثی در جنگ تحمیلی را متهدم کرد؟

سروان ابراهیمی سعید در عملیات رمضان موفق به شکار ۶ تانک «تی ۷۲» در کنار یکدیگر شده است و از رکوردار جهان محسوب می‌شود. او در عملیات «الی بیت المقدس» از قسمت ریه هایش به فیض جانبازی نیز رسیده است.

کدام ارتشی موفق به شکار ۶ تانک «تی ۷۲» در کنار یکدیگر شده است؟

سروان ابراهیمی سعید در یکی دیگر از خاطراتش می‌گوید: خاطرات زیادی از دوران دفاع مقدس دارم، اما مهم‌ترین آن به زمانی بر می‌گردد که در همان عملیات با موشک تاو یک دستگاه تانک بعثی را منهدم کردم، اما پس از لحظاتی دیدم چند نفر به سمت ما از سمت بعثی‌ها حرکت می‌کنند، بلافاصله آماده شدم شلیک کنم که به دستور فرماندهان از این کار منع شدم. وقتی آن چند نفر نزدیک شدند متوجه شدیم از نیرو‌های ایرانی هستند که آمدند دست‌های مرا بوسیدند و اظهار کردند در داخل آن تانک سه نفر سرباز عراقی بودند که دو نفرشان در دم به هلاکت رسیدند، اما سرنوشت نفر سوم برایم بسیار جالب بود.

کدام ارتشی نخسیتن تانک بعثی در جنگ تحمیلی را متهدم کرد؟

وی ادامه می‌دهد: نفر سوم عراقی پیش از اصابت موشک تاو، عکس امام خمینی که به روی قرآن رزمندگان بود را پاره کرد که بلافاصله چند دقیقه پس از آن به هلاکت رسید، اما در حالی که سوخته بود با نعره‌های بلند جان می‌سپرد. در حالی که ۵۰۰ تانک دشمن و نفربر در غرب دزفول به سمت اندیمشک و شوش حرکت می‌کردند، مقاومت جانانه‌ای با سه نفر مقابل آن‌ها صورت دادیم و با شدیدترین آتش اجازه ورود آن‌ها به اندیمشک را ندادیم، چون در صورت تصرف این شهر، اهواز سقوط می‌کرد.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۱۰:۴۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
با پوزش پر از تناقض
من سیدرضا بنی لوحی افسر لشگر ۹۲ بودم و اصلا این صحبت ها درست نبود و نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسنعلی ابراهیمی سعید
۲۳:۴۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
از همه دوستان تشکر دارم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۶ ۰۳ دی ۱۳۹۹
کاش بتوانیم مرض های قبل از قاجار را هم پس بگیریم که ایران بزرگ به طور کامل یکپارچه شود به امید ایران بزرگ
Germany
آرمان
۰۴:۳۲ ۰۳ دی ۱۳۹۹
خرمشهر را ارتش آزاد کرد دم همتون گرم
درپناه خدا زنده و سرفراز باشید
United States of America
رصا
۰۲:۵۵ ۰۳ دی ۱۳۹۹
درودوسلام بینهایت برشیرمردان ارتش که آموزش دیده پادگان های ژاندارم خاورمیانه بودند دست انان که زنده هستندمی بوسم وبرای شهدای ارتش جان برکف صلوات وفاتحه ای نصارروحشان میکنم وصبرعظیم بربازماندگانشان ازخداوندطلب میکنم .درود،درود،درود✌
Iran (Islamic Republic of)
حسن آبشناسان
۲۳:۲۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
درود بر غیرت ارتش وارتشی⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۹
باسلام وارادت‌ آسایش امروزمانتیجه تلاش وفداکاریهای شیرمردانی چون سروان ابراهیمی ودیگررزمندگان افتخار آفرین است که پوزه صدام و حامیانش رابخاک ما لیدندو بخاطرهمینه که دشمنان ازانروزهاتابه امروزدرحال زوزه کشیدن هستند( درودبه شرفتان)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۹
بزرگترین شکارچی تانک های عراقی شهید محمدعلی صفا از شهدای تکاوران دریایی تیپ یکم دریایی بوشهر بود که در ابتدای جنگ مردانه و غیورانه در خرمشهر جنگیدند
Iran (Islamic Republic of)
اهورا
۲۱:۵۳ ۰۲ دی ۱۳۹۹
درودبرارتشیان بی ادعاکه همیشه بدون دیده شدن زحماتشان توسط رسانه ملی کارخودشان رابدون منت وبی ادعاهمیشه رسخت ترین شرایط درکنارمردم عزیزایران اسلامی هست ارتش ایران تنهاارتشی است دردنیاکه حس میهن پرستی راداردودودبرتمامی شهدای ایران ای کاش یک کارگردان باشرف پیدامیشدتافداکاری های زیادی همچون این رزمنده عزیزفیلمهای زیادی که براساس واقعیت های زیادی که امثال این عزیزبوده رابه نمایش میگذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
معلم ترکمن
۲۱:۴۳ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام بر تمامی دلاورمردان ارتشی و سپاهی حافظان ایران اسلامی درودبر غیرت و شرفتان سلامت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
زنده با قهرمانان ودلاورمردانی که باوجودتمام وباخون خودشان نگزاشتندحرامی صدام لجن دستش به شهرهای غرورانگیزمان برسددرودبرسروان ابراهیمی وفرمانده هان فهرمان وفداکار
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۰:۴۲ ۰۲ دی ۱۳۹۹
درود به غیرتت ودرودبه غیرت وشرف ارتشیان ایران
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۱۹:۵۱ ۰۲ دی ۱۳۹۹
ماشاالله شیر مرد، افتخار میکنم به بودنت، پاینده باد ایران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۲ دی ۱۳۹۹
دم ارتشی گرم.. حضرت اقا خامنه ای وحضرت اقا خمینی میفرمایند ارتش همانند ستون های کشور ایران اسلامی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۹
درودبه شرفت احسن
Germany
ارشک ایرانی
۱۹:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سبزیم که از نسل بهاران هستیم / پاکیم که از تبار باران هستیم / ننگ است ز ما تن به مذلت دادن ما وارث خون سربداران هستیم / درود به شرفت مدافع وطن
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۸:۳۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
او یک نابغه بود . راستی جه خبر از او ؟
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۷:۴۰ ۰۲ دی ۱۳۹۹
آفرین بر ارتش جمهوری اسلامی خدا کند روزی رسد که ایثار گران وظیفه وحقوق بیمه باز نشدنی بگیرند ارتش فدا کاریهای زیادی کرد درود بر رزمندگان جنگ تحمیلی
Iran (Islamic Republic of)
Yavar
۱۶:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
درود به شرف و غیرتتان، همینکه با وجود شیر مردان و شیرزنان چون شما که تربیت یافته مکتب عاشورا هستید دشمن جرات حتی فکر کردن و تهاجم به کشور عزیزمان را نمی کند. به قول حضرت آقا اگه یکی بز نند ده تا خواهند خورد. در پناه خداوند مستدام باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام من یک خانم دهه ۶۰غیره حزبی و وطن پرست هستم به شیرمردان کشورم می بالم خصوصانیروهای ارتش و سپاه زنده باد ایران زنده بادمردان کشورم که همیشه افتخارآفرین هستن٪هروقت ازدلیرمردان کشورم می شنوم به شدت احساس غرورمی کنم.
Iran (Islamic Republic of)
حسنعلی ابراهیمی سعید
۲۰:۳۲ ۰۲ دی ۱۳۹۹
از شما خواهر گرامی کمال تشکر را دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۲ دی ۱۳۹۹
خداوند به شما جزای خیر دهد، از فداکاری و ایثار امثال شما است که ایران پا برجاست و دشمنان را از حمله به ایران به وحشت انداخته است، انشاالله که از یاوران حضرت امام مهدی باشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت شما دلاور گرانقدر وبی ادعا واگر وجود شما حماسه سازان نبود قطعا سقوط خوزستان ایلام وکرمانشاه حتمی میبود شما بدون تعارف با همرزمانتان منجی جنوب درجنوب غربی و غرب و شمال غرب این سرزمین میباشید و ملت و کشور مدیون فداکاریها شما هستند عزت مزید و برقرار و برفراز باشید
Iran (Islamic Republic of)
م ه
۱۳:۲۹ ۰۲ دی ۱۳۹۹
آفرین بر شما.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۰۳ ۰۲ دی ۱۳۹۹
دلاوران بی ادعای ارتش اینطوری بودن واقعا قهرمانان واقعی اینا هستن .
سپاه هم با مدعیانش تمام اقتصاد کشور رو در دست دارن .
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۵۶ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سپاس فراوان از ارتشیان دلاور کشورمون
Germany
رامین
۱۲:۴۶ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام به همه رزمندگان عیور کشور من خودم در زمان جنگ ۹ ساله بودم ود ر شهر ابادان جنگ رو از نزدیک دیدم پدر من هم از رزمندگان نیروی دریایی بود ودر حصر ابادان با عراقی ها مبارزه میکرد .من الان ساکن المان هستم بالای ۲۵ ساله است که در اینجا هستم ولی هیچ وقت اون دوران را فراموش نمی کنم واین رو بدونید که هیچ کشوری مثل ایران اتحاد وهمبستگی در دوران بحران را ندارند موفق وپیروز باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناصر گودرزحق سرباز وطن
۱۲:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام بعنوان یک سرباز بازنشسته ارتش از شما تشکر می کنم چون اولین بار است که رسانه شما اقدام به قدردانی از سربازان ارتش جان برکف می کنند امید وارم به منظور خاموش کردن یاوه کوئی تعدادی که به کوبیدن نقش ارتش در دفاع مقدس برای خودشان آبرو می خرند .با بیان حقیقت چهره واقعی ارتش قهرمان را نشان دهید .
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد‌دل‌آشوب
۱۲:۳۲ ۰۲ دی ۱۳۹۹
افتخارم‌این‌است‌که‌فرزند‌ارتشی‌واز‌خانواده‌ارتش‌هستم
Germany
حسنعلی ابراهیمی سعید
۱۲:۲۸ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام
حسنعلی ابراهیمی سعید هستم
نمی انم چطور بابت این همه محبت و ابراز علاقه دوستان چی بگویم و یا چی بنویسم
فقط مینویسم
وظیفه هر فرد ایرانی ؛ دفاع از آب و خاک و ناموس و شرف و دین هست
پس من یک ایرانی هستم ارادت
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۲۸ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام و وقت خوش

جناب ابراهیمی از آشنایی با شما خرسندیم؛ اگر ممکن هست، راه برقراری ارتباط با خودتان(شماره تماس و...) را در همین قسمت کامنت و نظرها برای ما ارسال کنید.

از توجه و همراهی شما سپاسگزاریم و به شما مدافعان کشور افتخار می‌کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
حسنعلی ابراهیمی سعید
۱۲:۱۴ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام
کانال
کهنه سربازان ایران
در تلگرام مربوط به من هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۲ دی ۱۳۹۹
با تشکر از باشگاه خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
محمدعبدی
۱۰:۲۶ ۰۲ دی ۱۳۹۹
قهرمان ارتش از شما سپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
میر جلال سجادیان
۱۰:۲۱ ۰۲ دی ۱۳۹۹
خداوند حافظ خود و خانواده اش باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
درود بر شرف ومردانگی چنین مردان بزرگی پیروز وسربلند باشید مایع افتخار ایران وایرانی هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۰۲ دی ۱۳۹۹
درود برشرف وغیرت دلیر مردان ایران زمین درود بر شرف مردان بزرگ ارتش جمهوری اسلامی خدا نگهدارشون سربلند وپیروز باشید یرزندانمان باالگو گرفتن از شما مرد می شوند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۹
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۰ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سرباز فداکار میهن درود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۱۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
پهلوان واقعی وقهرمان کشور شماها هستید.جان برکفان نیروهای مسلح.شاد وسربلند باشید ودر پناه حداوندبزرگ.
Germany
حسنعلی ابراهیمی سعید
۱۲:۲۲ ۰۲ دی ۱۳۹۹
ممنونم
Romania
ناشناس
۰۲:۳۱ ۰۲ دی ۱۳۹۹
درود به شرف ارتشیان مقتدر
Iran (Islamic Republic of)
REZA
۰۱:۵۲ ۰۲ دی ۱۳۹۹
مردم ایران خیلی باید ازخداوند شاکرباشندکه یک چنین قهرمانانی رابه مردم هدیه داده است .قهرمان متشکریم
Germany
حسنعلی ابراهیمی سعید
۱۲:۲۴ ۰۲ دی ۱۳۹۹
ارادت قربان
Iran (Islamic Republic of)
رضا مرادی دوست آبادی مشهد مقدس
۲۳:۵۳ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام نام و یاد سروان ابراهیمی سعید و ابراهیمی سعیدها تا ابد جاودان و گرامی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۴۸ ۰۱ دی ۱۳۹۹
مرحبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۱ دی ۱۳۹۹
خدا نگهدارت ،دلاور مرد،خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم زاده
۲۳:۳۹ ۰۱ دی ۱۳۹۹
زنده باد ارتش و نیروهای مسلح ایران عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۱ دی ۱۳۹۹
درودبرایشان وهمه ی مدافعان دین و وطن
Iran (Islamic Republic of)
محمدولی نژاد
۲۳:۲۷ ۰۱ دی ۱۳۹۹
درودبرشرفت ارتشی وطن پرست باغیرت
Iran (Islamic Republic of)
گرامی راد
۲۳:۱۷ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام خیلی خوشحالم که چه دلاورهایی داشتیم و داریم واقعا ملت ایران نظیر ندارن
Switzerland
مرتضی احمدی
۲۳:۰۴ ۰۱ دی ۱۳۹۹
درود به شرفت مرد با غیرت
Iran (Islamic Republic of)
مهندس محسن نصیروند
۲۲:۵۴ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام.یاد همه مدافعان وطن گرامی باد.*
Germany
رضا
۲۲:۴۳ ۰۱ دی ۱۳۹۹
ارتشیان مروادیدهای ته دریاهستن ک دراینده پیدا میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۱ دی ۱۳۹۹
من سربازی را میشناختم که با خمپاره ۶۰ وقرار دادن روی زانویش مثل آرپی جی،رودرو جیپ و ادوات منافقین رو توی کردستان میزد،هر کجا هست خدا نگهدارش باشد.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۱:۳۲ ۰۱ دی ۱۳۹۹
افرین درود بر شرفت تبارکلا
Germany
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۱ دی ۱۳۹۹
باسلام
واقعاباید قدر این شهیدان زنده را بدانیم
وبهترینامکانات دنیوی ومعنوی دراختیار آنها گذاشته شود
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۵۹ ۰۱ دی ۱۳۹۹
درجه داران ارتش همیشه گمنام ولی ستون ارتش ...پاینده باد ارتشو ارتشی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۳۸ ۰۱ دی ۱۳۹۹
دمت گرم پهلوان،خسته نباشی قهرمان.سایه آن مستدام،یادگار شجاعت و مردانگی و تعصب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۱ دی ۱۳۹۹
درود به شرف و غیرتت بزرگ مرد شما ماندگاران تاریخ هستید
پدر و مادر شما فرزند تحویل جامعه داده اندو کسی دیگر زم تحویل داده ،بعد طلبکار هم هستند.
Ireland
حسنعلی ابراهیمی سعید
۲۰:۲۶ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام
ممنونم از من نوشتید
دوستانی هم که نظر دادند دستشان درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین حسینی
۲۰:۲۳ ۰۱ دی ۱۳۹۹
با سلام جا دارد اینجا یادی کنم از شکارچی تانک در تیپ۵۵ هوابرد شیراز سرگردچترباز رفیع غفاری که به تنهایی ۱۹۶ تانک ونفربر زرهی ارتش عراق (معادل یک لشکر زرهی)را در زمان جنگ نابود کرده است
Iran (Islamic Republic of)
شهرام چناری
۲۰:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۹
من یه نفر میشناسم که توی جنگ به اندازه یک لشکر زرهی تانک و نفر بر منهدم کرده و هیچ کس ازش اسمی نمیاره.سرهنگ رفیع غفاری آچاچی تیپ ۵۵هوابرد قهرمان شیراز
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۰۲ ۰۱ دی ۱۳۹۹
جناب سروان درود به شرفت
یاد گردان آموزشی لشکر 21 بخیر فرمانده گروهان بودید اونجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۱ دی ۱۳۹۹
درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
محمد مرادی
۱۹:۲۹ ۰۱ دی ۱۳۹۹
دلاور مردیها برادرانمان در ارتش را متاسفانه کمتر کسی از مردم هستند که بدانند اون عزیزان ستارگان بی بدیلی در دفاع مقدس هستند که نظیرشان وجود ندارد حتی تعدادی از این بزرگواران رکوردهایی در جنگ را ثبت کردند که همانند و مشابه در جهان ندارد واقعا دست مریزاد. ارتش فدای ملت ، ملت فدای ارتش
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۲۹ ۰۱ دی ۱۳۹۹
درود بر همه رزمندگان جبهه های نبرد حق علیه باطل . خدایا رزمندگان ما را به سلامت بدار و اجر عظیم برایشان مرحمت بفرما و بر دشمنانشان پیروز بگردان آمین .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۹:۱۳ ۰۱ دی ۱۳۹۹
پدربنده هم ستوان سوم تیپ ۳زرهی همدان بود که واقعا صدام لعنتی اسم تیپ ۳زرهی راتیپ خونخوارگذاشته بوددرکرخه نورغوغا کردن ارتشیان تیپ ۳زرهی شهیدقهرمان سال ۷۵ براثرجراحات وارده نزددوستانش رفت روح همه شهدا سپاه ارتش وکلیه مدافعان میهنمان شاد.راهشان راا امه دهیم یادمان نرود این شهدانبودن ماهم نبودیم والا نبوریم لعنت براختلاسگران ودزدان وخیانتکاران به خون وخانواده شهدادرادا اتی که حق راناحق میکنن حق رانمیدن خونهارفت که مدی ان زورنگن بی حرمتی به خانواده شهدانکنن چیزی نمیخوان خانواده شهداعدالت وعد الت وراه شهدارامیخوان نه مقام نه میز .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۱ دی ۱۳۹۹
احسنت وخدا انشاالله حافظشون باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۱ دی ۱۳۹۹
دایی اینجانب که سروان در لشگر ۹۲ بود یک روز قبل از شروع رسمی جنگ باوجود دستور عقب نشینی با تعداد اندکی از همراهانشان تا گلوله آخرشان در مقابل بعثیان ایستادند و البته مفقود الاثر شدند و اولین شهید جنگ از نجف آباد شدند. روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
غلام
۱۸:۰۲ ۰۱ دی ۱۳۹۹
آفرین به غیرتت دلاور.
Ireland
حسنعلی ابراهیمی سعید
۲۰:۳۱ ۰۱ دی ۱۳۹۹
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
رسول از جانبازان نیروی زمینی ارتش
۱۷:۰۴ ۰۱ دی ۱۳۹۹
احسن خدا قوت شیر مادرت حلال
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۶:۵۱ ۰۱ دی ۱۳۹۹
پدر بنده هم از رزمندگان دوران دفاع مقدس و جزو معدود نفرات باقی مانده از لشگر 92 زرهی اهواز در روزهای ابتدایی جنگ بوده، لشگری که اون روزها تعداد کمی تانک آماده به رزم و فقط دو یا سه سرباز آموزش دیده برای استفاده از تانکها داشته، اون دو سه نفر چند روز با استفاده از دو تانک جلوی حداقل دو لشگر زرهی عراق مقاومت میکنن و اجازه پیشروی به نیروهای عراقی رو نمیدن، حماسه ای که در تاریخ جنگ ثبت شده ولی کمتر کسی از اون دو سه نفر سرباز و هویتشون خبر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۱ دی ۱۳۹۹
خوشحالم‌از رشادت های ارتش نیر گفته میشه ..کهنه سرباز جنگ
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۱ دی ۱۳۹۹
مرحبا
آخرین اخبار