باسکول ۶۰ تنی سایت دفن زباله شهرداری شهرکرد راه‌اندازی شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: به منظور توزین انواع پسماند‌های ورودی، باسکول ۶۰ تنی دیجیتال سایت دفن زباله راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داود مومنی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد اظهار داشت: شهرداری در راستای اجرای ماده ۵ اساسنامه سازمان مدیریت پسماند‌ها به منظور توزین انواع پسماند‌های ورودی به دفن زباله و با هدف توسعه پایدار شهری در جهت ساماندهی پسماند‌های شهری و مدیریت و برنامه‌ریزی پسماند‌های خشک و‌تر اقدام به راه‌اندازی باسکول ۶۰ تنی در محدوده سایت دفن زباله نموده است.

او افزود: این باسکول با دو میلیارد ریال اعتبار و طی پروسه زمانی چهار ماهه خریداری و آماده بهره‌برداری است.


بیشتر بخوانید


مومنی با بیان اینکه با راه‌اندازی باسکول، تناژ پسماند‌های ورودی به صورت مکانیزه ثبت و در ادامه توسط تریلر‌ها به مرکز دفن منتقل می‌شود، بیان کرد: این اقدام تناژ دقیق زباله جمع‌آوری شده به صورت روزانه را معین و در حوزه خدمات شهری و صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوطه بسیار تاثیرگذار است.

او ادامه داد: امروزه مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محور‌های توسعه پایدار بوده و این موضوع مسئله‌ای است که به دنبال پیشرفت زندگی اجتماعی انسان‌ها و افزایش تعاملات با حفاظت از محیط زیست شکل گرفت و روز به روز نیز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

مومنی گفت: از آنجایی که قسمت عمده مدیریت این پسماند‌ها مربوط به جمع‌آوری زباله‌های جامد شهری است بنابراین مهم‌ترین مسائل شهر‌ها دفع و بازیافت پسماند‌ها است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار