چگونه از آتش گرفتن خودرو در پارکینگ جلوگیری کنیم؟

آتش گرفتن خودرو در پارکینگ ساختمان‌های مسکونی یکی از حوادثی است که زنگ آتش نشانی را به صدا در می‌آورد و اخیرا تعداد آن‌ها کم نیست.

رحمان احمدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد در گفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: آتش سوزی خودرو‌ها در پارکینگ، علت‌های متفاوتی دارد که به خودرو یا پارکینگ ساختمان‌ها مربوط می‌شود.

او افزود: مشکل نقص فنی درخودروها ممکن است علت حریق باشد. بخصوص در خودرو‌های قدیمی، به مرور زمان ممکن است پوسیدگی در شلنگ‌های انتقال سوخت و نشت بنزین، فرسودگی سیم کشی و  استفاده ازسیستم‌های صوتی غیر استاندارد علت حادثه باشد به این صورت که بنزین روی موتور یا اگزوز ریخته و با داغ شدن، باعث آتش سوزی شود.

احمدی با اشاره به دیگر دلایل این نوع آتش سوزی تصریح کرد: انبارداری‌های غیراصولی نیز یکی دیگر از دلایل است که بسیاری از شهروندان در یک پارکینگ چند خودرو و موتورسیکلت پارک شده و وسایل چوبی و قابل اشتعال نیز نگهداری می‌کنند که در صورت وجود یک جرقه، آتش سوزی رخ می‌دهد و آتش به خودرو‌ها سرایت می‌کند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مهاباد درباره راهکار‌های جلوگیری از این آتش سوزی‌ها بیان کرد: با ایمن ساختن ساختمان می‌توان از آتش سوزی خطرناک در پارکینگ جلوگیری کرد.

اوبا بیان اینکه  با نصب سیستم اعلام و اطفاء حریق، مردم بلافاصله پس از آتش سوزی محل را ترک می‌کنند،اضافه کرد: با استفاده از درب دودبند می‌توان از سرایت آتش و دود به دیگر نقاط ساختمان جلوگیری کرد. همچنین با استفاده از سیستم‌های آب پاش می‌توان آتش را خاموش کرد.

احمدی در پایان توصیه کرد از انبارداری‌های غیراصولی و نگهداری الکل و بنزین در پارکینگ‌ها خودداری کرده و از سالم بودن سیستم اعلام اطفاء حریق اطمینان حاصل کنید.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.