حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی:

دروازه ورود داوطلبان ریاست جمهوری نباید کاملاً بسته شود

نماینده تبریز گفت: دروازه‌های ورود داوطلبان ریاست جمهوری نباید کاملاً بسته شود و از طرفی هم نباید به تفریط گذشته همراه باشد.

دروازه ورود داوطلبان ریاست جمهوری نباید کاملاً بسته شودبه گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با ارائه پیشنهاد تقلیل سابقه تصدی مناصب در قانون از ۶ سال به ۴ سال گفت: دروازه‌های ورود داوطلبان ریاست جمهوری نباید کاملاً بسته شود و از طرفی هم نباید به  تفریط گذشته همراه باشد، این معیار‌ها شاخص‌های قطعی برای ورود به انتخابات نیستند و احراز شرایط بر عهده شورای نگهبان است.

او ادامه داد: برای نمونه اساتید دانشگاه و حوزه که سابقه ۶ سال را ندارند در این قانون دیده نشده‌اند، اما شخصیت نخبه سیاسی و علمی هستند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: یک وزیر یا نماینده مجلس در طول ۴ سال می‌تواند شرایط خود را احراز کند؛ به علاوه باید پرسید اگر کسی دو سال وزیر صنعت و سپس دو سال وزیر رفاه بود، مشمول ۴ سال سابقه اجرایی می‌شود؟

حجت الاسلام میرتاج‌الدینی تأکید کرد: باید مجموع عملکرد و سوابق در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار