رئیس پلیس فتا استان کردستان:

فریب پیامک جعلی توقیف خودرو را نخورید

سرهنگ دانش پورگفت: شهروندان فریب پیامک‌های جعلی مجرمان سایبری مبنی بر "حکم توقیف خودرو" را نخورند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ مهدی دانش‌پور رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: در شگرد جدیدی مجرمان سایبری با ارسال پیامکی با محتوایی مبنی بر اینکه "حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت گردید"، از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی با آدرس اینترنتی خاص شوند.

او افزود: این سایت مانند سامانه خدمات الکترونیک قضائی شبیه‌سازی‌شده است و ابتدا جهت ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: سپس از کاربران می‌خواهند فیلترشکن تجهیزات شخصی خود را روشن کرده و بابت هزینه اطلاع‌رسانیاز طریق درگاه بانکی مبلغ ۲۰۰۰۰ ریال به‌حساب آن‌ها واریز کنند.

سرهنگ دانش پور گفت: با ورود کاربران به این درگاه بانکی که درگاه فیشینگ است اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت رفته و حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان کردستان تأکید کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان به این دست پیامک‌ها توجهی نکنند، چراکه بسیاری از این پیامک‌ها از سوی مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه برای شهروندان ارسال می‌شود.

سرهنگ دانش‌پور بیان داشت: برای دسترسی به تمامی سایت‌ها و سامانه‌های دولتی نیازی به فعال بودن فیلترشکن نیست و سایت‌ها و سامانه‌هایی دولتی که برای دسترسی از کاربران فعال سازی فیلترشکن را می‌خواهند جعلی است که از سوی مجرمان سایبری طراحی شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آن‌ها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.