لیگ برتر فوتبال انگلیس؛

لیورپول – تاتهام؛ جنگ صدرنشینی/ حمله شاگردان مورینیو به رکورد خانگی سرخ پوشان

در چارچوب هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس تیم‌های تاتنهام و لیورپول برابر هم به میدان می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه دیدار‌های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال انگلیس امشب (چهارشنبه) از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان تیم تاتنهام صدرنشین است.

۲ تیم از ۱۲ بازی قبلی خود ۲۵ امتیاز کسب کرده‌اند و تاتنهام به دلیل تقاضای گل بهتر در صدر جدول قرار دارد. هفته گذشته در حالی که تاتنهام برابر کریستال پالاس متوقف شد، لیورپول فرصت داشت تا با پیروزی برابر فولام به صدر جدول صعود کند، اما تیم یورگن کلوپ قدر این فرصت را ندانست و به زحمت برابر این تیم یک امتیاز کسب کرد.

در دیدار  امشب، تیم میزبان و مهمان در شرایطی کاملاً مشابه رو در روی هم قرار خواهند گرفت. هر ۲ تیم تا هفته دوازدهم این فصل، ۷ پیروزی، ۴ تساوی و یک شکست داشته اند. همچنین در ۴ دیدار گذشته خود در دیدار‌های خانگی ۲ پیروزی و در بیرون از خانه نیز ۲ تساوی کسب کرده اند.

علاوه بر این دیدار چهارشنبه شب بین تیم‌های اول و دوم لیگ جزیره، رویارویی بهترین خط حمله (لیورپول، ۲۷ گل زده) با بهترین خط دفاعی (تاتنهام با ۱۰ گل خورده) و تقابل بهترین تیم خانگی برابر یکی از بهترین تیم‌های خارج از خانه این فصل است. لیورپول در ۶۵ بازی خانگی خود شکستی نداشته است و تاتنهام در تلاش خواهد بود این روند شکست ناپذیری را قطع کند.

هر ۲ تیم این روز‌ها در شرایط بسیار خوبی قرار دارند و در رقابت‌های اروپایی نیز به دور بعد راه پیدا کرده اند. لیورپول در لیگ قهرمانان به عنوان سرگروه راهی مرحله یک هشتم نهایی شده است.تاتنهام هم در لیگ اروپا با صدرنشینی در گروه خود جواز حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات را به دست آورده است.

با توجه به فشردگی جدول لیگ و نزدیک بودن امتیاز تیم‌ها، می‌توان این بازی را دیداری ۶ امتیازی دانست. در حال حاضر اختلاف امتیاز بین تاتنهام صدرنشین و  استون ویلای رده دهمی فقط ۷ امتیاز است. حالا هر ۲ تیم تلاش خواهند کرد تا امتیاز از دست رفته در هفته گذشته را در این بازی جبران کنند.

اگر قرار باشد نتیجه این دیدار را بر اساس سوابق ۲ تیم پیش بینی کنیم، کفه ترازو به سود لیورپول سنگینی می‌کند؛ این تیم در ۱۵ بازی گذشته خود در لیگ برتر برابر تاتنهام فقط یک بار شکست خورده است، اما تاتنهام در این فصل با هدایت ژوزه مورینیو تیمی کاملا متفاوت نشان داده و با پیروزی برابر تیم‌های بزرگ منچستریونایتد، سیتی و آرسنال و متوقف کردن چلسی در استمفورد بریج خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح کرده است.

لیورپول گرچه اقتدار فصل گذشته را ندارد، اما مصمم است که از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. لیورپول تا به این جای کار ۱۱ امتیاز را در این فصل از دست داده است این در حالی است که این تیم فصل گذشته تا هفته سی و پنجم ۱۱ امتیاز  از دست داده بود و در کل لیگ فقط ۱۵ امتیاز از دست داد.
شکی نیست که لیورپول نسبت به فصل گذشته افت کرده است، اما یورگن کلوپ می‌داند که این فصل شرایط تیمش مانند گذشته نبوده است. او با توجه به مشکلات و مصدومیت بازیکنانش از این که همچنان در کورس قهرمانی قرار دارد، باید راضی و خرسند باشد.

مصدومان ۲ تیم

  • جوئل ماتیپ مدافع تیم لیورپول در دیدار روز یکشنبه برابر فولام آسیب دید و به فهرست طولانی مصدومان این تیم پیوست. وضعیت او برای بازی امشب مشخص نیست. کاستاس و دیوگو ژوتا نیز به دلیل مصدومیت در لیگ قهرمانان ۲ ماه دور از مسابقات خواهند بود.
  • فن دایک، تیاگو آلکانتارا، گومز، مینلر و ژردان شقیری دیگر غایبان لیورپول در این بازی خواهند بود. نبی کیتا هم به دلیل مصدومیت جدید، شاید امشب برابر تاتنهام بازی نکند.
  • در تیم تاتنهام احتمالا فقط اریک لاملا تنها غایب این تیم خواهد بود.
  • گرت بیل که دیدار برابر کریستال‌پالاس را به دلیل بیماری از دست داده بود، در این بازی می‌تواند میدان برود.

نکات آماری

  • لیورپول در ۱۵ بازی گذشته خود در لیگ برتر برابر تاتنهام، ۱۱ پیروزی و ۴ تساوی کسب کرده و فقط یک بار شکست خورده است. آخرین شکست این تیم برابر تاتنهام به اکتبر سال ۲۰۱۷ در ورزشگاه ومبلی برمی‌گردد. لیورپول هر ۴ بازی آخر خود برابر تاتنهام را با اختلاف یک گل برده است.
  • تاتنهام در ۲۶ بازی خارج از خانه خود برابر لیورپول فقط یک بار به پیروزی دست یافته، ۸ تساوی و ۱۷ شکست حاصل ۲۵ دیدار دیگر بوده است. آخرین بار سال ۲۰۱۱ تاتنهام با هدایت هری ردنپ لیورپول را ۲-صفر شکست داد.
  • تاتنهام از ۷ دیدار خارج از خانه خود برابر قهرمانان پیشین لیگ برتر در ۳ بازی پیروز شده، ۲ شکست و تساوی داشته است.
  • تاتنهام هرگز برابر لیورپول ۶ بازی پیاپی را در تمام مسابقات نباخته است.
  • لیورپول در ۳۲ بازی اخیر خانگی در ۳۱ بازی به پیروزی رسیده و از ۹۶ امتیاز ممکن ۹۴ امتیاز کسب کرده و ۹۳ گل به ثمر رسانده است.

 

پیش بینی می شود امشب هم ستاره بی چون و چرای تاتنهام هری کین باشد. او در ۱۲ بازی روی ۱۹ گل تاثیر گذار بوده است و می‌تواند در بازی امشب رکورد خود را بهبود ببخشد و اولین بازیکنی شود که در کوتاه‌ترین مدت روی ۲۰ گل تاثیرگذار بوده است. این رکورد اکنون در دست فابرگاس، ستاره سابق چلسی است که در ۱۷ بازی روی ۲۰ گل تاثیر گذار بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار