رئیس جمهور لبنان اظهارات «سعد الحریری» درباره تشکیل کابینه را رد کرد

رئیس جمهور لبنان در اظهاراتی، ادعاهای سعد الحریری در خصوص عدم همکاری در تشکیل کابینه را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری لبنان روز دوشنبه به اظهارات منتسب به «سعد الحریری» در خصوص تشکیل کابینه لبنان واکنش نشان داد.

پس از آنکه دفتر اطلاع‌رسانی سعد الحریری صبح امروز طی بیانیه‌ای از میشل عون خواست که در تایید وزیران پیشنهادی منافع احزاب را در نظر نگیرد، مرکز اطلاع‌رسانی رئیس جمهور لبنان این بیانیه‌ای را «مغالطه‌آمیز» خواند و گفت: «اعتراض میشل عون در خصوص روش تقسیم کردن وزارت خانه‌ها میان گروه‌های مختلف بوده و نام‌های پیشنهادی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند».

در پاسخ ریاست جمهوری لبنان آمده است: «میشل عون به اقدام الحریری در انتخاب یک‌جانبه وزرا و به‌ویژه مسیحی‌ها آن هم بدون توافق با رئیس‌جمهور اعتراض کرده است. رئیس‌جمهور لبنان به هیچ عنوان نام‌های حزبی را برای وزارت‌خانه‌ای مطرح نکرده و فهرستی از نام افراد را به مأمور تشکیل کابینه نداده است».

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان این را هم گفته که: «رئیس‌جمهور عون بحث رایزنی با رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی را مطرح کرده و دغدغه او دست یابی به یک دولت توانمند برای مقابله با شرایط فعلی کشور است».

گفتنی است، «سعد الحریری» رئیس جریان المستقبل است و در یکم آبان ماه مأمور تشکیل دولت جدید لبنان انتخاب شد. پس از گذشت هفته‌ها، سعد الحریری همچنان در نهایی کردن کابینه خود ناموفق بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار