مداخله میشل عون در تحقیقات پرونده انفجار بندر بیروت تکذیب شد

دفتر ریاست جمهوری لبنان مداخله رئیس جمهور این کشور را در تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی المنار گزارش داد: دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده است: رسانه‌های مختلف بیانیه‌ها و تحلیل‌هایی را منتشر کردند که شامل ادعا‌هایی درباره مداخله میشل عون، رئیس جمهوری لبنان، در موضوع تحقیقات درباره انفجار دردناک ۴ اوت گذشته در بندر بیروت می‌شود... اولین باری که رئیس جمهوری لبنان از وجود مقادیری نیترات آمونیوم در انبار شماره ۱۲ بندر بیروت مطلع شد، از طریق گزارش اداره کل امنیت کشور به تاریخ ۲۱ ژوئیه بود و به محض اطلاع از این موضوع بر اساس قانون از مشاور امنیتی و نظامی خود خواست محتوای این گزارش را با دبیرخانه شورای عالی دفاعی که شامل کلیه سرویس‌های امنیتی و وزارتخانه‌های مربوطه است، پیگیری کند. دبیرکل شورای عالی دفاعی نیز ۲۸ اوت ۲۰۲۰ اعلام کرد به موضوع رسیدگی می‌کند و نامه‌ای به وزارت مربوطه فرستاد.

دفتر ریاست جمهوری لبنان افزود: رئیس جمهوری در تحقیقات توسط قاضی تحقیق دادگستری درباره این انفجار، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم هیچگونه مداخله‌ای نکرده است. اگرچه بار‌ها خواستار تسریع در تحقیقات و تعیین مسئولیت‌ها به ویژه در قبال خانواده‌های قربانیان و مجروحان شده است.

این دفتر افزود: تبلیغات مبنی بر این که میشل عون خواسته است در تحقیقات مذکور مداخله کند، دروغ و بی اساس است و جلسه ریاست جمهوری با شورای عالی قضایی که سه شنبه گذشته برگزار شد ارتباطی به انفجار بندر بیروت نداشت. در این جلسه به عملکرد دادگاه‌ها و ضرورت فعال سازی آن‌ها و سایر موارد مورد توجه شورای عالی قضایی پرداخته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار