ذخیره مواد دارویی و غذایی در انگلیس با پیش‌بینی عدم توافق با اتحادیه اروپا

صاحبان فروشگاه‌ها و داروخانه‌های انگلیس، با اعلام بالا بودن احتمال عدم توافق بر سر برگزیت اقدام به احتکار مواد غذایی و دارو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روزنامه ساندی تایمز گزارش داد بعد از آنکه  وزرای انگلیس  پیش بینی کردند که به احتمال زیاد با اتحادیه اروپا بر سر معاملات بعد از برگزیت به توافق نمی‌رسند، فروشگاه‌های این کشور به ذخیره کردن مواد غذایی، دارو و کالا‌های دیگر رو آوردند. 

تولیدکنندگان مواد غذایی نگرانند که در صورت عدم توافق، مردم با حمله به فروشگاه‌ها اقدام به خرید بیش از حد نیاز ضروری خود کنند.

 روزنامه ساندی تایمز نوشت، وزرای بهداشت انگلیس از تأمین کنندگان دارو و واکسن خواستند تا کالا‌های با ارزش شش هفته را در مکان‌های امن کشور ذخیره کنند.

 تولید کنندگان مواد غذایی معتقدند که در صورت خارج شدن انگلیس از اتحادیه اروپا با احتکار مواد توسط مصرف کنندگان روبرو خواهند شد و شرایطی بدتر از اوج شیوع ویروس کرونا در کشور پیش خواهد آمد.

در اوایل این هفته، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت که به احتمال قوی مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا بدون توافق به پایان می رسد. در آغاز ماه دسامبر، دفتر نخست وزیر انگلیس بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که اختلافات قابل توجهی در مذاکرات درباره موضوعات مهم از جمله حاکمیت، شرایط  رقابت  برابر و شیلات باقی مانده است.

عدم توافق انگلیس و اروپا در آینده ممکن است لندن را با مشکلات تجاری و احتمال تعرفه‌های گمرکی بالا روبرو کند.

انگلیس در ۳۱ ژانویه رسماً اتحادیه اروپا را ترک کرد. اکنون دو طرف فرصت دارند تا ۳۱ دسامبر، هنگامی که دوره گذار به پایان می‌رسد، در مورد روابط خود پس از برگزیت مذاکره کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار