رئیس فدراسیون کاراته:

اضافه کردن کاراته به المپیک پاریس کار دشواری است

طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته گفت: گنجاندن ورزش کاراته در المپیک ۲۰۲۴ کار سخت و دشواری به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته درباره حذف کاراته از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بیان کرد: در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، کاراته پس از سال‌ها برای اولین بار حضور خواهد داشت و مدال‌هایش در رنکینگ کشور‌ها محاسبه می‌شود؛ اما این رشته از المپیک ۲۰۲۴ پاریس کنار گذاشته شده است. با وجود رایزنی‌های مختلف فدراسیون جهانی و فدراسیون‌های مختلف، فعلا کاراته در المپیک ۲۰۲۴ حضور ندارد.

او افزود:  فدراسیون جهانی و کشور‌های مختلفی که در عرصه کاراته نامی برای خود دست و پا کرده اند، همچنان برای حضور این رشته در المپیک پاریس تلاش و رایزنی می‌کنند. فرانسه هم یکی از کشور‌های قدرتمند در این رشته است و معمولا مسابقاتی که در شهر پاریس برگزار می‌شوند از معتبرترین و مهم‌ترین رقابت‌ها هستند.  

رئیس فدراسیون کاراته گفت: مسئولان فدراسیون جهانی و کشور‌های مدعی، رایزنی‌های خود را شروع کرده‌اند. ایران هم یکی از قدرت‌های بزرگ این رشته در سطح دنیا بوده و تیم کومیته مردان  ایران ۳ دوره پیاپی، قهرمان جهان شده است.کمیته ملی المپیک و سید رضا صالحی امیری رایزنی‌هایی را با IOC و شورای المپیک آسیا آغاز کرده اند و ما هم از همین طریق مذاکراتی را با کشور‌های صاحب قدرت در کاراته جهان و المپیک رایزنی‌ها  انجام می‌دهیم. با این حال، کارمان سخت شده و اضافه شدن این رشته به مسابقات المپیک پاریس بسیار دشوار است.

او همچنین اظهار کرد: المپیک یک تورنمنت بسیار مثبت برای هر ورزشکاری است و قطعا حضور در المپیک پاریس، می‌تواند شور و نشاط بیشتری را به ورزشکاران تزریق کند. با این وجود امیدواریم تلاش‌های صورت گرفته از جانب کمیته ملی المپیک تاثیری داشته باشد.

رئیس فدراسیون کاراته بیان کرد: حدود ۲ سال زمان داریم و تا آن زمان با وجود سختی کار، می‌توان تصمیم IOC  را تغییر داد. راهی که برای تغییر این مسیر پیش رو داریم دشوار است، اما نشدنی نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
با سلام
کشورهای صاحب نام توی رشته هایی که از المپیک حذف میشن المپیک رو یکی دو دوره تحریم کنن تا حساب کار بیاد دستشون