جمهوری‌خواهان با تصویب قانون مجوز دفاع ملی به ترامپ پشت کردند

هم‌حزبی‌های رئیس‌جمهور آمریکا همراه با اعضای حزب دموکرات با تصویب قانون مجوز دفاع ملی در مجلس این کشور، او را تنها گذاشتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز نوشت برغم تهدید‌های مکرر دونالد ترامپ برای توسل به حق وتو ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه لایحه ۷۴۱ میلیارد دلاری قانون مجوز دفاع ملی را با اکثریت آرا تصویب کرد.

قانون مجوز دفاع ملی جدید آمریکا مستلزم حذف اسامی کنفدراسیون‌ها از پایگاه‌های نظامی این کشور است. این لایحه با ۳۳۵ رای موافق در برابر ۷۸ رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید. این رقم بیش از دو سوم رای لازم برای لغو حق وتو رئیس جمهور است.

تصویب قاطع این لایحه نشان می‌دهد نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه امیدوارند کنگره بتواند برغم مخالفت‌های دونالد ترامپ حقوق سربازان آمریکایی را افزایش دهد. تصویب این لایحه همچنین نشان از گسست قابل توجه میان ترامپ و هم حزبی‌های جمهوری خواه اوست. جمهوری خواهان کنگره برغم تمایل ترامپ برای تعویق تصویب لایحه دفاعی تا پایان حضور او در کاخ سفید، در نهایی کردن این لایحه همراهی کردند.

تصویب قاطع قانون مجوز دفاع ملی این امیدواری را بوجود آورده که حمایت از این لایحه به حدی قوی است که ترامپ را از توسل به حق وتو منصرف کند. در قانون مجوز دفاع ملی آمریکا مجوز اعطای پاداش به اعضای کادر دفاعی و نیز بودجه ساخت و ساز نظامی و برنامه‌های آموزشی مشخص شده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار