حمله پلیس فلوریدا به منزل دانشمند آمریکایی

پلیس ایالت فلوریدا به منزل دانشمند آمریکایی که دولت را متهم کرده بود اطلاعات او را درباره آمار تلفات کرونا دستکاری کرده است، یورش برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پلیس فلوریدا به خانه دانشمند آمریکایی که دولت را متهم کرد اطلاعات او درباره شیوع ویروس کرونا و آمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در آمریکا را دستکاری کرده است، یورش برد.

 ربکا جونز، از کارمندان وزارت بهداشت فلوریدا بود و در اوایل شیوع  ویروس کرونا به دلیل ایجاد یک بسته اطلاعاتی و نظارتی در مورد این بیماری در آمریکا  از سوی مقامات مورد ستایش قرار گرفت.  اما چیزی نگذشت که او به اتهام عدم تبعیت از دستورات،  از سمت خود برکنار شد.

جونز اواخر روز دوشنبه از طریق توییتر فاش کرد که پلیس فلوریدا به خانه او حمله کرده است. او ادامه داد: پلیس ادعا کرد در راستای شکایتی که توسط وزارت بهداشت ایالت ثبت شده ست به منزل او وارد شده است.

پلیس پس از واکاوی منزل این دانشمند، تمام وسایل سخت افزاری که جونز از آنها برای نگهداری اطلاعات استفاده می‌کرد را با خود برد.

این دانشمند آمریکایی در توییتی دیگر نوشت: آن‌ها تلفن و رایانه‌ من را بردند و به شواهدی از فساد در سطح ایالت دست پیداکردند. 

جونز تأکید کرد: این یورش، نمونه‌ای از اتفاقاتی در آمریکاست که برای دانشمندان صادق یا افرادی که حقیقت را به قدرت می‌گویند، روی می‌دهد.

گرلت پلسینگر، سخنگوی اداره اجرای قانون در فلوریدا، در بیانیه‌ای حمله به منزل این دانشمند را تأیید کرد و توضیح داد که این حکم به عنوان بخشی از تحقیق ۱۰ نوامبر در مورد دسترسی غیرمجاز ربکا جونز به سیستم هشدار اضطراری ایالت اجرا شد.

جونز این ادعا‌ها را رد کرد و گفت که او هرگز به آن سیستم دسترسی نداشته است.

جونز به عنوان مدیر سیستم اطلاعات جغرافیایی در بخش کنترل بیماری و حفاظت از سلامت این بخش خدمت کرده بود تا اینکه از عدم شفافیت دولت درباره شیوع ویروس کرونا و دستکاری اطلاعات خود ازسوی آنها، شکایت کرد. مقامات او را در ماه مه از سمتش اخراج کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار