منازل و اتومبیل‌های معلولین مناسب سازی می‌شوند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان گفت: طرح مناسب سازی شهر برای معلولان از مناسب سازی منازل و اتومبیل‌های این دسته از شهروندان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مسعود نشان، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: سال گذشته ۷۱۶ مورد از منازل معلولان شهر مناسب سازی شده و امسال بودجه مناسب سازی منازل و اتومبیل‌های معلولان دو برابر شده است.

او با اشاره به اهمیت مناسب سازی شهر در شریعت و فرهنگ مردم افزود: امر مناسب سازی از منازل مسکونی معلولان آغاز شده و معابر و سطوح شهر را در بر می‌گیرد. با این هدف که معلولان از حصار منازل رها شده و حضور پر رنگ تری در اجتماع داشته باشند.

نشان ادامه داد: همچنین یک برنامه استراتژیک سه ساله در ده محور اصلی برای مناسب سازی شهر در دستور کار قرار دارد. این برنامه با مشارکت شورای شهر، شهرداری و سازمان بهزیستی اجرا می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اظهار کرد: شهروندان نیز می‌توانند موانع و مشکلات شهری را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ و یا سامانه شهربین اطلاع رسانی کنند.

او در پایان بیان داشت: سازمان شهرداری با اجرای طرح پایش به شناسایی و رفع موانع در بیش از ۳۰۰ مکان شهر اقدام کرده است. رفع این موانع در قالب ۲۰ آیتم مانند سطح بندی پیاده روها، مبلمان شهری، مسیر عبور عابر پیاده از عرض خیابان و ... در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.