تعویض مبلمان شهری در شهر دوستدار معلول

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد از تعویض مبلمان شهری و متناسب سازی آن برای معلولان خبر داد.

سپنتا نیکنام، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،گفت: بعد از معرفی یزد به عنوان شهر دوستدار معلول و همچنین پایلوت شهر دسترس پذیر از سوی ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور نیاز به ایجاد زیر ساخت‌هایی در سطح شهر احساس شد.

او افزود: بخشی از این زیر ساخت‌ها مربوط به مبلمان شهری است که آیتم‌های مختلفی مانند نیمکت‌ها و نشیمن ها، آب خوری‌ها و حتی تابلو‌ها را در بر می‌گیرد.

نیکنام ادامه داد: به این منظور تعویض نیمکت‌های پارک‌ها و جایگزینی آن‌ها با نیمکت‌های ویژه معلولین در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: هر چند معلولان به طور معمول از صندلی چرخ دار استفاده می‌کنند، اما طراحی نیمکت‌های قبلی، به دلیل گلکاری‌های اطراف آن سبب می‌شد تا معلولان به جای قرار گرفتن در کنار خانواده در حاشیه قرار گیرند.

سپنتا نیکنام، اظهار داشت: بنابراین نیمکت‌هایی در حال آماده سازی برای فضا‌های سبز شهری هستند که با توجه به طراحی آنها، امکان قرار گرفتن ویلچر در وسط آن‌ها در نظر گرفته شده و نیز سطح آب خوری‌های پارک‌ها نیز کوتاه‌تر می‌شوند تا برای استفاده معلولان مناسب‌تر باشند.

نیکنام با اشاره به این مطلب که معلولان نیز مانند سایر شهروندان باید به خود متکی بوده و بی نیاز از مساعدت دیگران باشند عنوان کرد: رمپ‌های ویژه معلولان نیز در سطح شهر به گونه‌ای طراحی می‌شوند که معلولان به تنهایی بتوانند از آن‌ها استفاده کرده و لازم به هل دادن ویلچر یا کمک دیگران نباشد.

انتهای پیام/و

برچسب ها: شورای شهر ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار