توجیه مجدد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از سوی بحرین

وزیر خارجه بحرین در جلسه پایانی شانزدهمین دور کنفرانس منامه مدعی شد: همکاری با اسرائیل برای حمایت از امنیت و ثبات خاورمیانه صورت می‌گیرد!

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد: عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه بحرین در جلسه پایانی شانزدهمین دور کنفرانس منامه گفت شراکت‌های امنیتی اقدامی ضروری برای امنیت منطقه و دفاع از منافع ملی است.

او مدعی شد: بر این باوریم که توافق ابراهیم به افزایش همکاری به جای رویارویی منجر خواهد شد و فرصت‌های حل درگیری‌های موجود را افزایش خواهد داد.

عبداللطیف الزیانی همچنین در این جلسه گفت: از طرف‌های درگیر عربی و اسرائیلی می‌خواهیم برای رسیدن به توافق پای میز مذاکره بنشینند.

او مدعی شد: مسیر صلح جز با حل مسئله فلسطین تکمیل نخواهد شد، زیرا امکان ندارد ملتی بدون کشور باشد.

وزیر خارجه بحرین همچنین ادعا کرد: همکاری با اسرائیل علیه هیچ کشوری انجام نمی‌شود؛ بلکه این همکاری برای حمایت از امنیت و ثبات خاورمیانه صورت می‌گیرد.

گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفت امیدواریم توافق ابراهیم اوضاع میدانی را تغییر دهد و صرفا به منزله توافق روی کاغذ نباشد.

شانزدهمین دوره کنفرانس سالانه «گفتگوی منامه» در روز‌های ۴ تا ۶ دسامبر (۱۴ تا ۱۶ آذر) در پایتخت بحرین برگزار شد.

دولت‌های عربی امارات، بحرین و به تازگی سودان در خیانتی آشکار به ملت فلسطین روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد.

این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار