نتیجه نهایی بررسی پرونده فوت شیرخوار آبدانانی اعلام شد

دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام طی اطلاعیه ای، نتیجه نهایی بررسی پرونده فوت شیرخوار آبدانانی را اعلام کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مطالبی که در اطلاعیه ادامه آمده، نتیجه نهایی بررسی و ارزیابی پرونده درمانی و اقدامات انجام شده در خصوص مرگ شیرخوار آبدانانی است که در کمیسیون فوق تخصصی با حضور فوق تخصصین مربوطه در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام برگزار شده و برای تنویر افکار عمومی و شرح ماجرا و مراحل درمان و اقدامات انجام شده بر روی این شیرخوار از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام منتشر می‌شد.

این شیرخوار در زمان تولد با آپگار پایین (نمره آپگار: تست پس از تولد بر روی نوزادان برای تعیین سطح سلامت نوزاد) در شهرستان آبدانان متولد شده و پس از مراحل احیاء و اینتوباسیون برای درمان به بیمارستان آیت الله طالقانی ایلام اعزام شده و در مرکز NICU آن مرکز به مدت ۱۶ روز بستری شد به طوری که در ادامه درمان، به دلیل مشکلات مربوط به بلع؛ تغذیه با شیر مادر از طریق NGT صورت گرفت.

اما علیرغم نیاز شیرخوار به لوله تغذیه و اکسیژن؛ با رضایت شخصی والدین از بیمارستان ترخیص می‌شود.

در تاریخ نهم آذرماه شیرخوار ۴۵ روزه با مشکل زمینه‌ای قبلی و با تشخیص احتمالی تشنج از شهرستان آبدانان اعزام شده و در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شده است.

طی روند درمان؛ این شیرخوار دچار دیسترس تنفسی و برادیکاردی می‌شود و به همین دلیل از تاریخ دهم آذرماه (انتقال به PICU) تا زمان فوت یعنی روز سیزدهم آذرماه (در ساعت ۱۲:۴۵) چهار بار تحت عملیات احیای قلبی تنفسی قرار گرفت.

همچنین بر اساس اظهارات متخصصین درگیر در روند درمان و سایر حاضرین در جلسه بررسی پرونده شیرخوار مذکور؛ اقدامات احیاء مطابق با اصول علمی انجام گرفته و در آخرین احیا قلبی ریوی (ساعت ۱۲ ظهر) به مدت ۴۵ دقیقه تمام اقدامات لازم طبق پروتکل احیاء انجام شده و متاسفانه موفقیت آمیز نبوده و در پایان عملیات احیاء قلبی ریوی علاوه بر معاینات بالینی کامل توسط تیم احیاء؛ نوار قلب با دو دستگاه متفاوت گرفته شده که در هر دو ایزوالکتریک (خط صاف) مشهود بوده و صدور گواهی فوت بعد از معاینه مجدد و اطمینان از عدم وجود علائم حیاتی در حدود ساعت ۱۳:۲۵ دقیقه صادر و جسد به سردخانه بیمارستان منتقل شده است.

ضمناً جسد در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه با رضایت والدین تحویل آنان شده است؛ لذا گواهی فوت صادره مشکلی نداشته و مورد تایید همه متخصصین حاضر در جلسه است.

در ضمن با توجه به وجود دو دستگاه اکسیژن ساز هرکدام با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر در دقیقه در بیمارستان؛ اکسیژن مورد نیاز تمام بخش‌ها به صورت سانترال تامین شده و بنابراین در بخش اطفال نیز از کپسول اکسیژن‌ساز پرتابل استفاده نمی‌شود.

همچنین این بررسی‌های فوق‌الذکر در کمیسیون فوق تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام با حضور فوق تخصصی قلب کودکان، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، فوق تخصص نوزادان و متخصص قلب (مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی) انجام شده و طبق اظهار نظرات این افراد؛ تمامی اقدامات درمانی مبتنی بر اساس دستورالعمل‌های علمی و دقیق انجام شده و CPR شیرخوار کاملاً علمی و دقیق بوده و فوت آن نیز بر اساس شواهد و مستندات پرونده کاملاً صحیح بوده است.

لازم به ذکر است که مضاف بر نتیجه این کمیسیون فوق تخصصی؛ پرونده درمانی این شیرخوار برای بررسی‌های بیشتر و وجود هرگونه قصور و کوتاهی احتمالی در مراحل درمان؛ در اختیار مراجع قانونی از جمله سازمان پزشکی قانونی و سازمان نظام پزشکی استان قرار گرفته است و در صورت تایید هرگونه قصور و کوتاهی توسط پزشکی قانونی و یا نظام پزشکی برابر مقررات برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سلام . من خودم اهوازیم . وسط روز تو بیمارستان ابوذر همه انترن هستن و دانشجو و فوق تخصص پیدا نمیشه چه برسه به 5 صبح ... که دیروز گفته بودن 5 صبح فوق تخصص رفته بالاسرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
خدا کنه شرایط اقتصادی و رفاهی مردم‌به نقطه ای برسه که نیازهای درمانی به حداقل کاهش پیدا کنه واقعا سلامتی نعمت بزرگیه قدر سلامت خودمونو بدونیم و از خودمون باپیشگیری مراقبت کنیم بدون شک عواملی در کشیده شدن پای این طفل معصوم به بیمارستان بوده خدا کنه برای هیچ پدر و مادر رخ نده
Iran (Islamic Republic of)
دهلران
۰۸:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
متاسفانه ما ساکنین دهلران و آبدانان هر روز شاهد مرگ عزیزانمان به دلیل نبود امکانات درمانی هستیم چون ایلامی ها میگن نباید بیمار رو به خوزستان که تنها یک ساعت با ما فاصله داره ببرید و حتما باید راه پرپیچو خم سه ساعت تا ایلام رو پیمود و تحویل اونا بدیم هر کی هم که رفته دیگه سالم بر نگشته
لعنت بر این مدیریت
-
علی
۰۸:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
زحمات کادردرمانی قابل تقدیره ولی اشتباهات پزشکی هم قابل گذشت نیست.
Iran (Islamic Republic of)
حسین فراهانی
۰۷:۲۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سلام.توی اراک پای مریض را به اشتباه قطع کردن .و مثل الان که این کودک را که از بین بردن .توی توضیح دادن همه را مثل نسخه میپیچونن.واقعا خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا میرکیانی
۰۶:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
طفلکی بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
آخرش تقصیر را انداختید گردن والدینی که از هیچ جا خبر ندارند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
این شد نتیجه
Netherlands
ناشناس
۰۴:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
من به کسی کاری ندارم ولی خداییش انصافا دکترا هر کاری از دستشون بر میاد برای مریض انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
چه طوری اینقدر راحت همه چیز رو توجیه می کنید خجالت نمیکشید؟؟؟؟
بر فرض پدر و مادرش رضایت بدن شعور شما کجا رفته
Netherlands
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
به زور که نمی شه بچه مردم رو تو بیمارستان نگه داشت
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۰۲:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اما علیرغم نیاز شیرخوار به لوله تغذیه و اکسیژن؛ با رضایت شخصی والدین از بیمارستان ترخیص می‌شود.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
اين هم نتيجه پزشك بيسواد ، كه فرق ابنبات رو با استامينوفن نميدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
دوستان چرا حرف نابجا میزنین
این بچه از اولش مشکل داشته و والدین پروسه درمانش رو درست ادامه ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
دوستان نه اینگونه نگید...ضمن احترام به نظرات شما وخانواده طفل فوت شده... ببینید من یک پزشک دریک بیمارستان فوق تخصصی ۲۵سال کارمیکنم هیچ بیماری زیر دست من فوت نکرده...بله مرفع هست غیرمرفع هم هست مرحوم پدر بنده چوپان بود.خودم همراه گله گوسفندان او دربیابان همراهش میشدم کتابم دستم بود درس هم میخواندم آیا چوپان بودن بد هست؟خیر پزشک.سوگند خورده باید به سوگند خورده شده پایبند باشد...دوستان هموطن...ابتدا دکتر واقعی خداست.ماپزشکان وسیله هستیم.اینگونه نیست پزشکی اجازه دهد بیمارش فوت کند.بینار اگر کودک باشد تا موقعی که دردست پدر ومادرش هست مال اوناست وقتی امانت دراختیار پزشک برای درمان قرار میگیرد پدرومادر او پزشک هست.بزرگسال پس ازانتقال به بیمارستان خانواداش پزشکان هستند.هرگز پزشک اجازه نمیدهد بیمارش که امانت خانواده است فوت نماید همیشه فرشته ای موکل ازطرف خداوند همراه بیمار است اعمال ورفتار پزشک ودکتر را در پرونده اعمال ثبت میکند لااقل به این روایات اعتقاد داشته باشید.دراخادیث قدسی خداوند میفرماید فلان شخص بیمار بودمن پهلویش بودم چرابرای عیادت از فلان بیمار یامریض نیامدید...حالا نمی دانم موضوع چی بوده اما بعضی کودکان قبل ازتولد دچار بیماریهاو نواقصی هستند مادران پیگیری نمیکنند شاید کودکی بدو تولددچار بیماری وعفونت مادرزادی بوده مورد بیماری مشاهده نشده چون کودک زبان ندارد بگوید ازچه قسمتی احساس درد یاناراحتی ندارد مادران کودک حین مراجعه آن بیماریهای رایج راگذارش میکنند اما وقتی بیماری مزمن باشددربسیاری موارد باعث فوت کودک شده...حالا درپاسخ بعضی عزیزان که نوشتن پزشکان به جان بیماران اهمیت نمیدهند کاملاً حرفی غلط است.همیشه به خداوند ایمان و توکل داشته باشید.ببخشید بازبان ساده نوشتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
چه عجب
من برای اولین بار تونستن دستخط یه پزشک رو بخونم خخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
دکتر جان منظور شما از مرفع همون مرفه هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
دکتر عزیز روی سوادت کار کن مرفع و غیرمرفع؟؟؟ مرفه و غیر مرفه
گذارش؟؟ گزارش

شما دارو را هم به همین صورت تجویز میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۰:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سلام دوستان متاسفانه همه این مطالبی شما می گید درسته.
بنده خودم عمل لوزه داشتم(تو سن 35 سالگی) توی بیمارستان ولیعصر خرمشهر، با توصیه پزشک در روز سوم سوپ خوردم، (تازه من به دکتر گفتم به نظرم نخورم بهتره)، از ناحیه گلو خونریزی کردم، منتقلم کردن اهواز توی گزارش نوشته بود بیمار خودسرانه سوپ خورده.
تازه برای اعزام هم دکتر دید خون زیادی ازم داره می ره گفت به نظرم بری اهواز بهتره، با رضایت شخصی رفتم برای همین آمبولانس هم بهم ندادن، خواهرم چون توی دانشکده علوم پزشکی آبادان کار می کرد، با رو زدن به رئیس دانشکده یه آمبولانس برام جور کردن. دکتر اهوازم که منتظرم بود و هماهنگ کرده بودیم، وقتی فهمید حالم خیلی بده، گفتن پرواز داشت رفت تهران، بعدا فهمیدیم الکی گفته بوده(چون خالم پرستار اون بیمارستان بود و خودش هماهنگی برا من کرده بود.) ، خلاصه ما رو بردن بیمارستان امام اهواز، همه هم طرح کارشون رو می گذروندن، شده بودم موش آزمایشگاهیشون.
لطف خدا بود که زنده موندم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
صد در صد متوجه شديم و قبول كرديم كه باعث كشته شدن بچه مردم شدين
Netherlands
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
خدا رو شکر معلوم شد حقیقت
Netherlands
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
واقعا چه کسی انتظار داشت که کادر پزشکی بیمارستان اعلام کنم که مقصر هستن؟؟؟؟؟
فکر کردین نهایتا اگررررر اگگگگررر ثابت بشه کار کادر درمانش بوده چکارشون می کنن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
من به نوبه خودم از پزشکی که دربارش قضاوت کردم عذرخواهی میکنم . امیدوارم پیام منو ببینه . درست یا نادرست نتیجه کار رو فقط خدا میدونه . و ما با پیش قضاوت کردن گناه خودمونو زیاد میکنیم . خداوند از گناه من بگذره و اون طبیب هم منو بخاطر قضاوتی که درموردش به عنوان یه شهروند کردم ببخشه . و عذرخواهی میکنم . من نمیدونم مقصر کیه . فقط از وقتی که قضاوت کردم .بی انکه علمشو داشته باشم عذاب وجدان دارم چرا درمورد کسی قضاوت کردم . چون فقط قاضی خداست و بنده هیچی نیست . باشگاه خبرنگاران تقاضا دارم این پیام منو به گوش اون طبیب برسونید که منو ببخشه تو یک نظرسنجی مردمی . اینجا . قضاوت نااگاهانه کردم . چرا که قضاوت نااگاهانه گناه بزرگی ست .‌و من نمیدونم کی مقصره کی بیگناه . و همینطوردیدگاه منفی نسبت با پزشک داشتم . امیدوارم حلالم کنه درمورد قضاوتم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۴۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
والا من پدرمو از دست دادم توی بیمارستان و هرگز یادم نمیره متخصص ارورژانس با چه بی‌خیالی ای اومد توی اتاقش و در رو بست تا من نبینم چیکار میکنن
هیچ وقت یادم نمیره چطوری آدامس میجوید و سلانه سلانه قدم میزد توی راهرو تا برسه به اتاق ما
Iran (Islamic Republic of)
هدیه
۲۳:۴۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
پس چرا نوزاد تو غسالخانه زنده شده بود ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نویده
۲۳:۳۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
من خودم پرستارم دروغ نگین. خیلی اقدامات بیمارستان دکترا اصلا بالای سر بیمار نمیان. فقط پولشو میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
طفلک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خب چطوری یه غسال شریف فهمیده زنده ست این دستگاههایی که شمافرمودین نه. من هیچکدوم ازحرفاتونوباورنمیکنم و انتظار عذرخواهی وعزل مسببین روداریم.
همیشه کارتون ماسمالیه.
Iran (Islamic Republic of)
گلابی
۲۲:۰۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
به روباهه میگن شاهدت کیه؟ میگه دمم.
وقتی دوتا بچه بخاطر کشیدن دندون تلف (کشته) میشن و اخرش هم مقصر ... دیگه اینکه چیزی نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
توی بیمارستانهای دولتی هیچ ارزشی برای جون آدمیزاد غائل نیستند و مرگ یک بیمار براشون کاملا طبیعیه در حالی که این نوزاد اگر در یک بیمارستان خصوصی بود احتمالا الان زنده بود.......
Japan
جلیل
۲۲:۰۱ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خیلی دردناکه شنیدن این خبرها. با اطمینان میشه گفت که قصور پزشکی باعث مرگ این نوزاد شده. با افراد خاطی باید جدی برخورد شود تا هیچ موقع از این اتفاقات پیش نیاید.
Hungary
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
وقتی یه مشت بچه مرفه بی درد و پولدار ، صندلی دانشگاه میخرن و میرن جای یه بنده خدا میشینن و پزشکی میخونن و فوق متخصص ! میشن ، نتیجه ش همین میشه .

وقتی با سهمیه ۲۵ درصد و رتبه ی کشوری ۱۲۰ هزار کنکور سراسری ، میرن روی صندلی پزشکی میشینن و پز میدن ، عاقبتش همین میشه که نمیتونن نوزاد زنده رو تشخیص بدن !

وقتی یک مشت بچه پورشه سوار مولتی تریلیاردر با پول و رشوه و زیرمیزی و رو میزی میرن سر کلاس پزشکی ، نتیجه ش همین میشه ...

التماس دعا و التماس تفکر !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خب چجوری زنده شده؟با اینهمه مشکل...
براثر چی دوباره فوت کرده؟
United States of America
همتی
۲۱:۲۳ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
بر باعث و بانیش لعنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
ماست قضیه رو درنیارین این بچه با احیا دل و روده اش بهم ریخته بعدش مرده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۴۴ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
هیچ کس نمیتونه پزشکها را محکوم کند چون به شدت از همدیگر حمایت می کنند اما اشتباه پزشکان کاملا مشهود است و مشکل اصلی بی سوادی برخی پزشکان ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
خوب این قسمت رو توضیح ندادید که چرا نوزاد زنده شد
Netherlands
ناشناس
۰۰:۲۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
چون خدا خواسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
خواست خدا بوده نه خواست اینها