بسکتبال انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱؛

صف آرایی تیم ملی ایران مقابل سوریه برای کسب جواز صعود

تیم ملی بسکتبال کشورمان، امروز در پنجره دوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱، مقابل تیم ملی سوریه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال کشورمان، امروز دومین و آخرین مسابقه اش را در پنجره دوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۱، از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه، مقابل تیم ملی سوریه برگزار می‌کند.

ملی پوشان بسکتبال ایران شنبه اولین بازیشان را در این پنجره برگزار کردند و موفق شدند تیم ملی عربستان را در دیداری سخت شکست دهند. دیداری که پیچیده‌تر از چیزی شد که انتظارش را داشتیم. با توجه به این که سعودی‌ها را همیشه راحت شکست داده بودیم، گره خوردن بازی شنبه مقابل این تیم، همه را نسبت به عملکرد شاگردان مهران شاهین طبع نگران کرد.  

بعضی‌ها عملکرد متزلزل آسمان خراش‌های کشورمان را به غیبت حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی ۲ ستاره تیم ملی نسبت دادند که در این پنجره تیم ملی را همراهی نکردند (حدادی به دلیل بازی در لیگ چین و قوانین سخت قرنطینه این کشور و نیکخواه بهرامی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا) و تیم ملی را وابسته و متکی به این ۲ بازیکن با تجربه دانستند.

البته برخی دیگر، نداشتن بازی تدارکاتی را دلیل افت تیم ملی دانستند. مهران حاتمی، سرمربی سابق تیم ملی کشورمان، درباره این موضوع گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نداشتن تمرینات و بازی‌های تدارکاتی مناسب، برای ما روشن بود دیدار سختی خواهیم داشت. در این دیدار هم دیدید بازیکنانی که در شرایط کوران مسابقات قرار گرفته بودند، نسبت به سایر بازیکنان آمادگی بیشتری داشتند و عملکرد بسیار خوبی را هم از خود نشان دادند.  نمونه بارز آن‌ها بهنام یخچالی بود که عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست در زمین برای تیم ملی بسکتبال ایران بدرخشد.

یخچالی بهترین بازیکن دیدار ایران با عربستان بود و سایت فیبا از او به عنوان ۵ چهره برجسته مسابقات انتخابی کاپ آسیا نام برد.

صف آرایی تیم ملی ایران مقابل سوریه برای کسب جواز صعود

شاگردان شاهین طبع در صورت پیروزی در بازی امروز مقابل تیم ملی سوریه، به عنوان سومین تیم حضورشان را در مسابقات کاپ آسیا که در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، قطعی خواهند کرد. تاکنون تیم‌های ملی لبنان و بحرین از گروه D حضورشان را قطعی کرده‌اند.

به جز تیم ملی کشورمان که ۳ برد به دست آورده است، سایر تیم‌های گروه E (عربستان، سوریه و قطر) هر کدام یک پیروزی و ۲ شکست و پشت سر ایران در جدول قرار دارند.

پیش بینی می‌شود با توجه به اختلاف سطح بسکتبال ایران با سوریه، شاگردان شاهین طبع کار دشواری برای پیروزی در این مسابقه نداشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۱۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
تو یه سری ورزش ها مث همین بسکتبال هیچ وقت پیشرفت نداشتیم و هیچ وقت حرفی برای گفتن نداشتیم
آخرین اخبار