تهیه نقشه به‌هنگام پوشش گیاهی چهارمحال و بختیاری

نقشه «به‌هنگام» پوشش گیاهی استان چهارمحال و بختیاری تهیه و تدوین شد.

تهیه نقشه به‌هنگام پوشش گیاهی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، از تهیه و تدوین نقشه «به‌هنگام» پوشش گیاهی با تأکید بر کاربری‌های اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی استان خبر داد.

او گفت: تهیه این نقشه از سال ۹۱ در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار گرفت.

صالحی افزود: این نقشه به منظور بررسی و شناسایی قابلیت اراضی و با استخراج لایه‌های اطلاعاتی که اساس کار اقدامات اجرایی این اداره کل است، تهیه شده تا با داده‌های مکانی تصاویر ماهوره‌ای به روز در مدیریت و فعالیت‌های آینده منابع طبیعی و آبخیزداری استفاده شود.


بیشتر بخوانید


او اظهار داشت: برای تهیه این نقشه تصاویر ماهواره‌ای سن تینل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ استفاده و با نرم‌افزار‌های تخصصی و کنترل صحرایی نسبت به تأیید این نقشه اقدام و در نهایت نقشه به‌هنگام پوشش گیاهی با ۲۴ کلاس کاربری که ۱۸ کاربری آن در استان موجود است از جمله کاربری مسکونی، کشاورزی، مرتع، جنگل، آبراهه، دریاچه، باغات و سایر کاربری‌های دیگر تهیه شده است.

صالحی اضافه کرد: در این نقشه بیش از ۲۱ هزار و ۸۰۰ محدوده کاربری برای استان براساس اطلاعات موجود و کنتور‌های که انجام شده، تهیه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: براساس مستندات به دست آمده در این نقشه هم اکنون ۳۲۳ هزار هکتار جنگل با تاج پوشش بیش از پنج درصد وجود دارد.

او ادامه داد: در این نقشه ۹۱۰ هزار هکتار مرتع در طبقات مختلف شناسایی و ثبت شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.