اجرای ۳۴ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در چهارمحال و بختیاری

۳۴ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در سطح استان چهارمحال و بختیاری با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمد محمدی معاون آبخیزداری و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۴ پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح استان با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در ۳۴ حوضه آبخیز استان انجام می‌شود، اظهار داشت: سطح این حوضه‌های آبخیز نزدیک به ۲۰۰ هزار هکتار و سطح موثر آن‌ها یعنی محدوده‌ای که روی آن کار انجام می‌شود، نیز ۲۰ هزار هکتار است.

محمدی اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل سازه‌های سنگی ملاتی، گابیونی و خاکی است.


بیشتر بخوانید


او، کنترل فرسایش و رسوب، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و پوشش گیاهی را از اهداف اصلی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برشمرد و افزود: تأمین آب برای بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت از اهداف فرعی اجرای چنین پروژه‌هایی است.

محمدی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است ادامه داد: این پروژه‌ها در همه شهرستان‌های استان پراکنده است، اما چون کار تازه شروع شده است پیشرفت فیزیکی زیادی ندارند.

او با بیان اینکه اثربخشی پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در بلندمدت مشخص می‌شود گفت: هم اکنون سه قرارداد اثربخشی با شرکت‌های مهندسین مشاور به منظور بررشی تاثیر پروژه‌های آبخیزداری روی تغذیه سفره‌های زیرزمینی، پوشش گیاهی، کنترل رسوب و دیگر آثار مدنظر در قلنگان شهرکرد، دوراهان بروجن و دیمه کوهرنگ با چهار میلیارد ریال اعتبار منعقد شده است.

محمدی با اشاره به انجام پروژه مطالعاتی آبخیزداری در هفت حوضه از استان، افزود: امسال ۱۰ میلیارد ریال قرارداد برای مرمت سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری استان که در سیل خسارت دیده بودند با استفاده از منابع داخلی منعقد شده است.

او اضافه کرد: هنوز اعتباری از سیل سال ۹۸ به ما پرداخت نشده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.