وزیر دفاع ترکیه: تحریم تسلیحاتی اتحادیه اروپا علیه لیبی از ابتدا ناقص بود

وزیر دفاع ترکیه در پی توقیف جنجالی کشتی متعلق به این کشور در مجاورت با لیبی، گفت که عملیات ایرینی اتحادیه اروپا فاقد پایه در قوانین بین المللی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، به گفته خولوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، عملیات اتحادیه اروپا در رابطه با لیبی معروف به «ایرینی» که در پی آن یک کشتی متعلق به ترکیه‌ متوقف شده،  از همان ابتدا دارای نقص‌های زیادی بوده است. بر اساس این سلسله عملیات اتحادیه اروپا و گشت‌زنی های مداوم، بروکسل اطمینان می‌یابد که هیچ گونه سلاح خارجی وارد لیبی نمی‌شود.

خولوصی آکار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پارلمان ترکیه گفت: «عملیات ایرینی مرده به دنیا آمد و از ابتدای کار از نظر حقوق بین الملل فاقد مبنای محکمی بود».

وی گفت که اتحادیه اروپا باید قبل از شروع عملیات در ماه مارس، از دولت به رسمیت شناخته شده لیبی در سازمان ملل اجازه می‌خواست.

در پی این عملیات، یک ناوچه آلمانی روز یکشنبه یک کشتی خصوصی با پرچم ترکیه را که حامل کمک‌های بشردوستانه به لیبی بود را متوقف و جستجو کرد. این موضوع با واکنش شدید مقامات ترکیه همراه بود.

ترکیه تاکید دارد که تحریم تسلیحاتی به روشی مغرضانه در راستای منافع خلیفه حفتر اعمال می‌شود.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده که کشتی متعلق به این کشور، در حال حمل کمک‌های بشردوستانه به بندر «مصراته» بوده و تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد را نقض نکرده است. این عملیات رسما اعلام کرد که آلمانی‌ها هیچ چیز غیرقانونی نتوانستند پیدا کنند.

گفتنی است، لیبی از زمان سقوط معمر القذافی در سال ۲۰۱۱ وارد یک جنگ داخلی پیچیده شده است. دولت فائز السراج که اکنون در طرابلس پایتخت لیبی مستقر است مورد پذیرش سازمان ملل قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
این ترکیه هم داره ادای ایران رو در میاره.نمیدونه هدف ایران الهی است اما هدف ترکیه شیطانی است.یادمه یک روز در تهران در برابر سفارت ترکیه شعار اردوغان تشکر سر میدادیم.اما همین اردوغان در برابر تجاوز صهیونیست ها به کشتی امدادی ترکیه هیچ واکنشی نشون نداد.خلاصه بوقلمون صفت تشریف داره اردوغان
آخرین اخبار