رتبه نخست لرستان در تولید انجیر سیاه کشور

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: این استان با برداشت سالانه ۳۰ هزار تن انجیر سیاه، رتبه نخست تولید این میوه را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،اسفندیار حسنی مقدم،رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان با تاکید بر سرمایه گذاری در صنعت فرآوری محصولات باغی اظهار داشت: این استان به سبب شرایط آب و هوایی متمایز یکی از استان‌های میوه خیز کشور محسوب می‌شود.

او سطح زیر کشت باغات لرستان را ۴۴ هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: ۳۱۰ هزار تن انواع میوه از این سطح برداشت می‌شود که معادل ۱.۶ درصد میوه کشور است.

حسنی مقدم با بیان اینکه لرستان رتبه ۲۱ تولید میوه را در کشور دارد تصریح کرد: این استان رتبه دوم تولید انار با ۶۵ هزار تن و رتبه دوم تولید گردو با ۲۱ هزار تن را به خود اختصاص داده و با برداشت سالانه ۷۰ هزار تن سیب جز ۱۰ استان برتر کشور در خصوص این است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان سرانه تولید میوه در کشور را بالاتر از متوسط جهانی اعلام کرد و گفت: برخی از میوه‌های تولیدی به دلیل عدم فرآوری و نگهداری مناسب از چرخه مصرف خارج می‌شود بنابراین توسعه باغ محصولات خشکباری استان در دستور کار قرار دارد.

حسنی مقدم افزود: یکی از مشکلات صنعت باغداری لرستان نیز نبود کافی صنایع تبدیلی و غذایی، سردخانه‌ها و فرآوری و بسته بندی میوه جات است که علاقه‌مندان در این حوزه برای سرمایه گذاری دعوت می‌شود.

او تاکید کرد: بدیهی است در این راستا مجوز‌های لازم صادر و برخی از هزینه‌های احداث کارگاه‌ها و کارخانه در قالب تسهیلات بانکی به متقاضیان اعطا می‌شود تا زنجیره تولید محصولات باغی تکمیل شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.