وزرای خارجه و دفاع روسیه وارد ایروان شدند

وزرای خارجه و دفاع روسیه برای دیدار با مقامات ارمنستان وارد پایتخت این کشور شدند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزرای خارجه و دفاع روسیه در راس یک هیئت بلندپایه وارد ایروان پایتخت ارمنستان شدند.

سرگئی شویگو به همراه سرگئی لاوروف و الکساندر نواک، وزیر خارجه و معاون نخست وزیر روسیه امروز شنبه وارد ارمنستان شدند.

وزیر دفاع روسیه در نشست مشترک با نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد وظیفه ما جلوگیری از خونریزی در قره باغ است. به گفته وزیر دفاع روسیه، ۲۳ پست در قره باغ کوهستانی ایجاد شده است و نیرو‌های حافظ صلح روسی اکنون جاده استپاناکرت، پایتخت جمهوری خودخوانده قره باغ را کنترل می‌کنند. شویگو تاکید کرد با اعزام نیرو‌های حافظ صلح روسی به منطقه، زندگی مسالمت آمیز به قره باغ باز می‌گردد.

شویگو اعلام کرد: ما با وظایف مشخصی وارد (مناقشه قره باغ) شده ایم. شما می‌دانید که پس از بیانیه سه جانبه ما یک گروه حافظ صلح مستقر کردیم. این روزها، تقریباً تمام قلمرو قره باغ را تحت پوشش قرار دادیم. بیست و سه پست ایجاد شد. ما راه استپاناکرت را کنترل می‌کنیم و از بازگشت پناهندگان اطمینان حاصل می‌کنیم. اکنون زندگی مسالمت آمیز برقرار شده است. وظیفه اصلی برای ما جلوگیری از خونریزی است. این وظیفه‌ای است که فرمانده کل قوا [ولادیمیر پوتین] برای ما تعیین کرده است.

نیکول پاشینیان نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد کشورش بتواند روابط نظامی-صنعتی خود با روسیه را تقویت کند. نخست وزیر ارمنستان گفت ما امیدواریم که در این دوره بتوانیم همکاری خود را با روسیه نه تنها در زمینه امنیتی بلکه در زمینه همکاری‌های نظامی - فنی نیز تعمیق بخشیم.

پاشینیان خطاب به شویگو گفت: یادآور می‌شوم در طول جنگ، ما همیشه حمایت روسیه، رئیس جمهور روسیه، نخست وزیر و حمایت شخصی شما را احساس می‌کردیم. من می‌خواهم از این بابت از شما تشکر کنم.

سفر هیئت دیپلماتیک و دفاعی روسیه به ارمنستان یک روز پس از اعلام استقرار نیرو‌های حافظ صلح روسیه در قره باغ صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار