الهام علی اف: ایران کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان است

الهام علی در پیامی ویدئویی خطاب به مردم جمهوری آذربایجان از موضع ایران در قبال مناقشه قره باغ قدردانی کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «الهام علی اف»، امروز جمعه از موضع ایران در قبال مناقشه قره‌باغ قدردانی کرد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی ویدئویی خطاب به مردم این کشور گفت «ایران کشور دوست و برادر ماست، آن‌ها درخواست ما را در نظر گرفته و حریم هوایی خود را بستند.»

این پیام ویدئویی پس از آن صادر می‌شود که در راستای اجرای توافق صلح دائم در قره باغ، نیرو‌های جمهوری آذربایجان در منطقه «آغ‌دام» مستقر شدند.

علی اف در پیام ویدئویی خود ضمن تبریک به مردم جمهوری آذربایجان به دلیل آزادی این منطقه گفت «من می‌دانم چرا آن‌ها (ارمنستان) نتوانستند از طریق ایران سلاح بیاورند، زیرا ایران کشور دوست و برادر ماست.»

وی افزود: «ایران درخواست ما را در نظر گرفت و حریم هوایی خود را بست چرا که آن‌ها نمی‌خواستند ارمنستان مردم جمهوری آذربایجان را بکشد.»

در ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان- سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان- بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار است پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی مناقشه‌ای چند دهه‌ای را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
از اینکه ایران مرز های هوای و زمینی خود را به روی ارمنستان بسته است تشکر می کنیم. چون ارمنستان ۱۲ استان ۳۵۰ روستا تمام مساجد و شهرهای و روستاهای خراب کرده و بیش از یک میلیون مسلمان را ۳۰ سال است از خانه و کاشانی خود فراری داده بود.و بیش از ۲۰ درصد خاک جمهوری آذربایجان را اشغال کرده بود.یاشاسین زنده باد ایران یاشاسین آذربایجان.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۳۰ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
این مردک یه اسراییلی بتمام معنیه
Germany
ناشناس
۰۲:۵۳ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
یاشاسین اسلام یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان .
آخرین اخبار