مربی دو و میدانی کشورمان:

رکورد دوندگان استقامت، به ورزشکاران ناشنوا هم نمی‌رسد/ دو و میدانی با حضور صیامی به جلو پیش می‌رود

گلستانی جم، مربی دو و میدانی کشورمان درباره وضعیت این رشته ورزشی توضیحاتی داد.

روح الله گلستانی جم مربی نیمه استقامت و استقامت دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به نظرم ما باید به صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی فرصت بدهیم تا بتواند نفرات خود را برای فدراسیون انتخاب کند. طبیعی است که یاران و همکاران صیامی طبق ادعای خود باید خدمتگزار باشند و عجله نکنند و با درایت کار کرده و به آموزش توجه کنند.

او ادامه داد: آموزش در دو و میدانی خیلی مهم است و باید بستری در این رشته ورزشی آماده شود که دو و میدانی همانند دهه‌های قبل ارتقا یابد. رکورد‌های دوندگان استقامت به اندازه دوندگان ناشنوایان در پارالمپیک هم نمی‌رسد که حدود ۳۰ دقیقه در ماده ۱۰ هزار متر دویدند و ما از این رکورد دور هستیم. به نظرم صیامی باید فرصت داشته باشد تا ویروس کرونا از بین برود و بعد از گذشت ۱۰ ماه مشخص می‌شود که او در کارش رو به جلو است یا نتوانسته کاری انجام بدهد. 

رکورد دوندگان استقامت به اندازه ورزشکاران ناشنوا هم نمی‌رسد/ دو و میدانی با حضور صیامی به جلو پیش می‌رود

ورزشکار دو و میدانی نباید در المپیک توریست باشد 

گلستانی جم بیان کرد: برای افزایش سهمیه المپیک نباید اجازه بدهیم که یک ورزشکار تاییدیه‌ای به فدراسیون بیاورد و ادعا کند که ورودی را به دست آورده است و به مسابقات المپیک اعزام شود و آن ورزشکار در آنجا توریست باشد. برخی از ورزشکاران با وجود داشتن حمایت‌های لازم، اما با رکورد‌ها خیلی فاصله دارند. به نظرم ورزشکاری که قرار است در مسابقه‌ای سهمیه المپیک را به دست بیاورد باید به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و فدراسیون دو و میدانی در آنجا حضور داشته باشد و غیر از این کار اشتباهی است و آن مسابقه ارزشی ندارد.

حضورم در ارتقای دوندگان موثر خواهد بود 

مربی دو و میدانی اظهار کرد: من رشته تخصصی ام ماده‌های استقامت و نیمه استقامت دو و میدانی در آسیا است و جلسه‌ای هم با علی رضایی سرپرست دبیری فدراسیون دو و میدانی داشتم و رضایی تایید کرد که حضورم در ارائه آموزش و ارتقای دوندگان در ماده‌های نیمه استقامت و استقامت کارایی زیادی دارد. البته سجاد مرادی را برای آموزش این ماده دو و میدانی انتخاب کردند و اشکالی هم وجود ندارد. شاید برای من بخش دیگری را در نظر گرفتند و برنامه‌ای باید ارائه بدهم و من به جز دو‌های نیمه استقامت و استقامت می‌توانم  در کمیته‌های دیگر خدمتگزار دو و میدانی باشم. اگر من مسئول کمیته‌ای در دو و میدانی شوم باید همکارانم تعامل داشته باشند و راهکار نشان بدهند و درخواست اجرایی شدن برنامه‌ها را به فدراسیون می‌دهم.

او افزود: کیهانی رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی ادعا داشت که قصد خدمت رسانی دارد. البته سال‌های اول و دوم مدیریت کیهانی، تیم دو و میدانی صحرانوردی به هم ریخته بود، اما توانستم این تیم را در مسابقات جوانان وبزرگسالان آسیا روی سکو ببرم. ما در دو و میدانی به جلو می‌رفتیم که برخی از دوستان، کیهانی را از مسیر اصلی خارج کردند. به نظرم روز‌های خوبی در انتظار دو و میدانی خواهد بود.

رکورد دوندگان استقامت، به ورزشکاران ناشنوا هم نمی‌رسد/ دو و میدانی با حضور صیامی به جلو پیش می‌رود

صیامی فردی انعطاف پذیر است 

گلستانی جم گفت: صیامی فردی انعطاف پذیر و از بدنه دو و میدانی محسوب می‌شود و ورزشکار و قهرمان این رشته ورزشی بوده است و سابقه دبیری این فدراسیون را دارد و روسای هیئت ها‌ی استان‌ها تشخیص دادند که او به عنوان رئیس فدراسیون دو و میدانی انتخاب شود. روسای هیئت‌های استان‌ها معتقدند که با صیامی بهتر می‌شود دو و میدانی را به جلو پیش ببریم.

مربی دو و میدانی گفت: من به زودی برنامه‌های خود را به فدراسیون دو و میدانی ارائه می‌دهم و با خرد جمعی به این رشته ورزشی ورود می‌کنم. آموزش و حمایت از ورزشکاران و مربیان در اولویت کاری ام است و با همه روسای هیئت‌های استان‌ها تعامل خواهم داشت. همچنین فدراسیون دو و میدانی به من قول همکاری داده است و امیدوارم بتوانم این رشته ورزشی را در سطح عالی ارتقا بدهم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار