فتح: آمریکا در شلیک موشک به منطقه سبز بغداد دست داشته است

ائتلاف فتح عراق، آمریکا را متهم کرد که در حمله موشکی اخیر به منطقه سبز بغداد دست داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، ائتلاف فتح عراق روز پنجشنبه اعلام کرد آمریکا در موشک پرانی اخیری که به سوی منطقه سبز بغداد سه شنبه شب صورت گرفت، دست داشته است.

مختار الموسوی، نماینده ائتلاف فتح عراق به پایگاه خبری المعلومه گفت: موشک‌هایی که منطقه سبز را سه شنبه شب هدف قرار داد و دو نفر در طی آن قربانی شدند، هیچ ارتباطی با گروه‌های مقاومت ندارد.

او در ادامه افزود: آمریکا در پشت این موشک پرانی‌ها به منظور گمراه کردن افکار عمومی و برای ایجاد بلوا دست داشته است.
این نماینده ائتلاف فتح همچنین از دولت عراق خواست تا تلاش کرده تا عوامل این حادثه را بازداشت کند و طرف‌های پشت پرده آن را آشکار سازد.

او گفت: باید این افراد بازداشت شده و به افکار عمومی اعلام گردند تا حقیقت آن و طرف‌های پشت پرده آشکار شوند.
پیشتر سفارت آمریکا در بغداد مدعی شد حمله راکتی شب گذشته به منطقه سبر بغداد از سوی گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده است.

سفارت آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرده بود حملات موشکی شب گذشته به منطقه سبز بغداد که این سفارت در آن منطقه قرار دارد را گروه‌های مرتبط با ایران انجام داده‌اند.

در این بیانیه از دولت عراق خواسته شده تا مسئولان این حادثه را بازداشت و تحویل دستگاه قضائی دهد.

گفتنی است پایتخت عراق سه شنبه شب شاهد حملات راکتی به منطقه سبز و سفارت آمریکا بود که به گفته منابع خبری هفت راکت به سوی این منطقه پرتاب شده است که چهار فروند درون منطقه سبز و دو فروند بیرون آن اصابت کرده است و یک مورد در هوا منفجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
همه شلیکها در2 سال گذشته کارخود امریکائیاس. هیچ شکی نیست. اینهمه شلیک یه دونش بجای حساس نخورده .هرعاقلی به این شلیکها مشکوک میشه
آخرین اخبار