فرانسه: بودجه اتحادیه اروپا تصویب می‌شود

فرانسه اعلام کرد اتحادیه اروپا می‌تواند با وجود مخالفت‌های ورشو و بوداپست رایزنی‌های مربوط به تصویب بودجه پنج ساله را به پیش ببرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  پاریس اعلام کرد اتحادیه اروپا می‌تواند با وجود مخالفت‌های ورشو و بوداپست به عنوان آخرین راه چاره، گفت‌وگو‌ها و رایزنی‌های مربوط به تصویب بودجه پنج ساله را به پیش ببرد. 

بودجه سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ اتحادیه اروپا به علت مخالفت‌های لهستان و مجارستان تاکنون تصویب نشده است و گفت‌وگو‌ها و رایزنی‌ها به بن بست خورده است.

بوداپست و ورشو، بندی را در این بودجه که شرط دسترسی به وجوه را به رعایت حاکمیت قانون منوط کرده است، رد می‌کنند.

مجارستان و لهستان هر دو به دلیل نقض استقلال قضایی یا حق پناهندگی مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری شده اند.

اگرچه دیپلماسی فرانسه اعلام کرده است که می‌خواهد دو کشور را متقاعد کند تا حق وتو را لغو کنند، اما جستجوی آخرین راه چاره برای دور زدن این حق وتو‌ها را منتفی نمی‌داند.

فرانسه اعلام کرد: اگر این تدبیر جواب نداد و ما به هدفی که می‌خواهیم نرسیم آنگاه مجبوریم که گزینه‌های دیگری را پیدا کنیم. امکان توسل به توافقی که توافق ۲۷ کشور عضو نباشد، یکی از گزینه‌های پیش رو خواهد بود. از جمله راه حل‌های موجود بر روی میز، "همکاری پیشرفته" است، روشی که از طریق آن برخی از کشور‌های اروپایی می‌توانند سیاست معینی را برای خود اجرا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار