تعیین نخستین سفیر آمریکا در ونزوئلا پس از یک دهه

پس از گذشت یک دهه از عدم تبادل سفیر میان کاراکاس و واشنگتن، آمریکا نخستین سفیر خود را در ونزوئلا تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری بیزینس استاندارد، با وجود آنکه آمریکا هیچ دیپلماتی در سفارت خود در کاراکاس ندارد، واشنگتن نخستین سفیر خود را برای ونزوئلا پس از یک دهه تعیین کرد.

بر پایه این گزارش، نامزدی «جیمز استوری» برای سفارت آمریکا در ونزوئلا روز چهارشنبه با آرای سنای آمریکا تأیید شد. به نوشته بیزینس استاندارد، جیمز استوری که اهل کارولینای جنوبی است، مسئولیت سفارتخانه آمریکا در ونزوئلا را به دلیل بحران های سیاسی و اقتصادی، از پایتخت کشور همسایه، یعنی کلمبیا بر عهده خواهد گرفت.

همچنین بر پایه این گزارش، به نظر می رسد جیمز استوری 50 ساله، در مرکز کمک رسانی در توجیه سیاست های دولت آمریکا در خصوص ونزوئلا در دوره انتقالی به رئیس جمهور منتخب، جو بایدن باشد.

به نوشته این نشریه، پیروزی بایدن سبب برانگیختن اختلافات در میان آنهایی شده که از دیدگاه تند ترامپ علیه مادورو حمایت می کردند. بر این اساس، مخالفان می گویند زمان آن رسیده که دیدگاه جدیدی حاکم شود. آنها می گویند تحریم های شدید در کنار زدن مادورو از قدرت ناموفق بوده و تنها به سخت تر شدن شرایط زندگی برای میلیونها ونزوئلایی منجر شده است.

گفتنی است کشورهای آمریکا و ونزوئلا از سال 2010 و از زمان ریاست جمهوری هوگو چاوز در ونزوئلا که روابط میان دو طرف رو به وخامت رفت، سفیری با یکدیگر مبادله نکرده اند. همچنین دو کشور نهایتا در سال گذشته و پس از حمایت واشنگتن از خوان گوایدو، رهبر مخالفان در ونزوئلا و به رسمیت شناختن وی، روابط دیپلماتیک خود را به طور کامل قطع کردند و تمامی دیپلماتهای خود از کشور مقابل خارج کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار