سفیر کوبا در لبنان:

آمریکا چاره‌ای به غیر از پذیرفتن دولت جدید بولیوی ندارد

سفیر کوبا در لبنان در مصاحبه‌ای در خصوص پیروزی لوئیس آرسه در بولیوی گفت آمریکا چاره‌ای به غیر از پذیرش دولت جدید لاپاز ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی  نوشت: «الکساندر بلسر» سفیر کوبا در لبنان اظهار داشت: «دولت‌های سوسیالیست و چپگرا در آمریکای لاتین از مساله عربی و فلسطین حمایت و سیاست خصمانه و توسعه طلبانه رژیم اسرائیل ضد ملت فلسطین را محکوم کردند».

وی در گفتگو با «الاخبار» افزود: کشورش اظهارات لوئیس آرسه رئیس جمهور جدید بولیوی درباره احیای روابط با کوبا، ونزوئلا، نیکاراگوئه و ایران را مثبت ارزیابی می‌کند. آنچه اتفاق افتاد «یک پیروزی برای ملت بولیوی و دمکراسی بود .. و پیروزی قاطع حرکت به سوی سوسیالیسم است که نشان می‌دهد اوو مورالس در انتخابات سال گذشته بطور شفاف پیروز شد».

وی در ادامه گفت: «آنچه در بولیوی اتفاق افتاد بدون تردید امیدی برای دیگر ملت‌های آمریکای لاتین است که تابع دولت‌های راستگرای وابسته به منافع واشنگتن هستند. الگوی بولیوی معیاری برای سایر کشور‌های قاره خواهد بود».

سفیر کوبا در بیروت افزود: «تاثیر نتایج انتخابات در بولیوی و پیروزی چپگرایان برای جنبش‌های سوسیالیستی در منطقه بسیار مهم است. این پیروزی الگویی برای ملت‌های آمریکای جنوبی بویژه ملت ونزوئلا خواهد بود که بزودی وارد انتخابات سرنوشت ساز خواهد شد».

وی درباره اقدامی که انتظار می‌رود واشنگتن پس از شکست در لاپاز انجام دهد، گفت: آمریکا هیچ جایگزینی جز به رسمیت شناختن دولت جدید ندارد همانطور که سازمان کشور‌های آمریکایی چنین کاری کردند. اما این بدان معنی نیست که (آمریکا) اعمال فشار و محدودیت بر ملت بولیوی و مقامات آن را متوقف خواهد کرد، همانطور که با ملت کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه چنین رفتار می‌کند، صرفا به این دلیل که دولت‌های آن‌ها از منافع ملی خود دفاع می‌کنند و به یک یانکی اجازه مداخله در امور داخلی کشور خود را نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: مخالفان در بولیوی شکست سختی متحمل شدند و همین شکست آن‌ها را برای مدت کوتاهی آرام خواهد کرد، اما در دراز مدت به مخالفت‌ها ادامه خواهند داد، زیرا نوک پیکان طرح‌های واشنگتن برای بی ثبات کردن (بولیوی) هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار