مورالس به بولیوی باز می‌گردد

بنا به اعلام منابع بولیویایی، رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی اواخر آبان ماه به کشورش باز می‌گردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، اوو مورالس پس از یک سال و اندی تبعیدی خودخواسته، اوایل ماه نوامبر به بولیوی باز خواهد گشت.

آندرونیکو رودریگز، سناتور بولیوی اعلام کرد رئیس جمهور سابق این کشور که سال گذشته در میانه اعتراضات گسترده مجبور به استعفا و ترک کشورش شد، در ۹ نوامبر به بولیوی برخواهد گشت. رودریگز در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی تل‌سور گفت: رئیس جمهور سابق، روز ۹ نوامبر، یک روز پس از سوگند [لوئیس آرس، رئیس جمهور منتخب] وارد [بولیوی] خواهد شد.

یک قاضی بولیویایی روز دوشنبه طی حکمی دستور پیشتر صادر شده برای بازداشت رئیس جمهور سابق این کشور را لغو کرد. دادستان‌های بولیوی سال گذشته مورالس را به اتهام تهییج ناآرامی‌ها از زمان استعفای خود، به ایجاد فتنه و اقدامات تروریستی متهم و برای او قرار بازداشت صادر کردند.

ابطال قرار بازداشت مورالس، مسیر بازگشت او به بولیوی پس از بیش از یک سال تبعید را فراهم می‌کند. خبرگزاری دولتی آرژانتین گزارش داد مورالس پس از ماه‌ها اقامت در این کشور روز جمعه راهی ونزوئلا شد.

رئیس جمهور مستعفی بولیوی هفته گذشته اعلام کرد پس از پیروزی حزب متبوع او در انتخابات ریاست جمهوری به کشورش بازخواهد گشت. در انتخابات اخیر بولیوی، لوئیس آرسه کاتاکورا، وزیر اقتصاد سابق بولیوی و نامزد حزب جنبش سوسیالیسم، با کسب ۵۲.۴ درصد آرا به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

در اکتبر سال ۲۰۱۹ و در پی بروز ناآرامی‌های پس از انتخابات در بولیوی، شماری از مقامات این کشور از جمله مورالس مجبور به کناره گیری از قدرت شدند. در میان این ناآرامی‌های سیاسی، جینین آنز، رهبر مخالفان مورالس، علی‌رغم آنکه موفق به کسب حدنصاب آرا نشده بود خود را رئیس‌جمهور موقت خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار