ابراز امیدواری چین به بهبود روابط با آمریکا در دوره بایدن

با انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، پکن در تلاش است تا روابط خود را با این کشور در چهار سال آینده بهبود بخشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فانگ زینگ‌های، نایب رئیس کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین ابراز امیدواری کرد که روابط این کشور و آمریکا با روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در وضع بهتری نسبت به اکنون قرار گیرد.

 روابط چین و آمریکا در سال‌های اخیر و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، فناوری و شیوع ویروس کرونا در وضع نامطلوبی قرار گرفته است.

پکن اعلام کرد انتظار دارد دولت بایدن در مسیر کار خود با چین دیدار‌هایی برای رفع اختلافات میان دو کشور داشته باشد و برای پیشرفت روابط چین و آمریکا در مسیر درست، تلاش کند.

رئیس جمهور منتخب آمریکا هم هر چند موضع دقیق خود را در این زمینه اعلام نکرده است، خبرها حاکی از آن است که او نیز رویکرد سختگیرانه نسبت به پکن را  ادامه خواهد داد.

فانگ در طی سخنان خود در یک جلسه از مجمع اقتصاد جدید بلومبرگ گفت: پکن باید بتواند مسائل مالی با شرکت‌های چینی را در زمان دولت بایدن حل کند.

در ماه اوت کمیسیون بورس و اوراق بهادار و مقامات خزانه داری آمریکا از ترامپ خواستند که شرکت‌های چینی را که در بورس‌های آمریکا تجارت می‌کنند و قادر به تأمین نیاز‌های حسابرسی خود نیستند، تا ژانویه ۲۰۲۲ از فهرست سهامداران خارج کند.

فانگ، در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد اولیه ۳۷ میلیارد دلاری گروه آنت (با ارزش ترین شرکت فناوری مالی در جهان) در نهایت عملی می‌شود یا خیر، گفت که این به چگونگی بازسازی دولت در چارچوب نظارتی فناوری مالی و واکنش شرکت به تغییر محیط تنظیم کننده بستگی دارد.

تحلیلگران بر این باورند که گروه آنت با مدل تجاری منحصر به فرد خود و عدم وجود رقبا در چین یا جا‌های دیگر، عمدتا به عنوان یک بستر فناوری و دور از مقررات بخش بانکی رونق یافته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار