صفایی:

بودجه شرکت‌های دولتی از بودجه عمرانی بیشتر است

نماینده گناباد و بجستان گفت: بودجه شرکت‌های دولتی از بودجه عمرانی کشور هم بیشتر است که در این خصوص اصلاح دیده نشده است.

بودجه شرکت‌های دولتی از بودجه عمرانی بیشتر استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صفایی دلوئی، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلتمی در مخالفت با کلیات گزارش برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰، در صحن علنی امروز بیان کرد: از چالش‌های اصلی بودجه، شرکت‌های دولتی هستند؛ بودجه شرکت‌های دولتی از بودجه عمرانی کشور هم بیشتر است که در این زمینه اصلاح دیده نشده است.

او ادامه داد: تعیین تکلیفی درباره بانک‌ها در بودجه نکرده‌ایم؛ درحالیکه شاهدیم امسال، شرکت‌های اقماری بانک‌های دولتی و خصوصی چه بلایی با سوداگری سر مردم آورده‌اند. مسئولیت کل یارانه‌های این طرح به وزارت تعاون داده شده است، اما چون نقش کمیته امداد دیده نشده، با ماده ۷۹ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه مغایرت دارد. از طرفی، پیش‌تر چنین پیشنهادی داده شده بود و شورای نگهبان در بودجه ۹۹ این اشکال را وارد دانست. این کمیته دارای شخصیت حقوقی مقررات مالی استخدامی اداره مستقل است.

صفایی اظهار کرد: در مناقصات فقط مناقصه‌های بزرگ بررسی شده و پروژه های کوچک دیده نشده است و امکان انحراف و فساد در این موضوع وجود دارد. در بند ۱۰ هم اگر منظور از معافیت‌های مالیاتی، معافیت‌های جدید است، مغایرت با ماده ۲۰ دارد.

او تأکید کرد: جریان تمرکزگرایی یک استراتژی استعماری است که بر کشورهای پیرامونی تحمیل شده و ما در مرحله اول انقلاب اسلامی این تمرکزگرایی افراطی را اصلاح نکردیم و در این طرح هم متاسفانه پیش‌بینی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار