پورابراهیمی در صحن علنی:

دولت هیچ اراده‌ای برای اصلاح ساختار بودجه ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: تا امروز هم هیچ تصمیم و اراده‌ای بر اصلاح ساختار بودجه از سوی دولت وجود نداشته است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح احکام کلی بودجه ۱۴۰۰ به عنوان مخالف گفت: سال ۹۷ لایحه بودجه ۹۸ به مجلس ارائه شد و مقام معظم رهبری درباره لایحه بودجه فرمودند هیچ انطباقی با شرایط جنگ اقتصادی ندارد و قطعاً باید استفاده اساسی در آن انجام شود.

وی افزود: دولت در آن زمان از مجلس، وقت خواست تا چهار ماه گزارش اصلاحی را ارائه کند و برداشت ما در صحن علنی این بود که اصلاح تا پایان سال انجام خواهد شد. اما از ابتدای ۹۸ تا تیرماه همان سال هیچ اصلاحی اعلام نشد و فقط مباحث توصیفی در خصوص اصلاح ساختار بودجه را از طریق سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی قرائت کردند.

او تأکید کرد: با اطلاع دقیق می‌گویم تا امروز هم هیچ تصمیم و اراده‌ای بر اصلاح ساختار بودجه از سوی دولت وجود نداشته است. بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی و سیاست‌های مقام معظم رهبری مجلس و دولت مکلف به اصلاح ساختار بودجه هستند.

پورابراهیمی بیان کرد: بعضی از موارد اصلاح ساختار، در قانون تنظیم مقررات یک و دو آمده است و اساساً اصلاح ساختار باید شامل موضوع‌های اساسی در نظام مالیاتی کشور، بودجه شرکت‌های دولتی  و مولدسازی دارایی‌هایی دولت باشد. بودجه شرکت‌‌های دولتی دو و نیم برابر بودجه عمومی کشور است.

او یادآور شد: جدا شدن بودجه از نفت و ایجاد درآمد‌های پایدار در بودجه عمومی کشور از مهمترین مسائل بودجه‌ای ماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار