کسب مقام اول در میان دانشگاه‌های منتخب کشور توسط دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف برای سومین سال متوالی موفق به کسب رتبه نخست در طرح ارتقا به تراز بین المللی در میان دانشگاه‌های منتخب کشور شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آخرین نتایج طرح ارتقای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های منتخب کشور به تراز بین‌المللی در وزارت عتف، دانشگاه صنعتی شریف برای سومین سال متوالی و با اختلاف زیاد در جایگاه نخست قرار گرفت. در این طرح ۱۷ دانشگاه و ۱۲ پژوهشگاه کشور مطابق برنامه راهبردی خود تلاش می‌کنند با ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی- فناورانه و زیرساختی خود جایگاه خود را در عرصه بین المللی ارتقا دهند.

مهم ترین شاخص‌های آموزشی مورد بررسی در این طرح شامل تعداد اعضای هیئت علمی داخلی و خارجی، دانشجویان داخلی و خارجی، دوره‌های مشترک بین‌المللی و جوایز بین‌المللی. شاخص‌های پژوهشی و فناورانه. این طرح اطلاعاتی مانند؛ تعداد مقالات با کیفیت و تعداد ارجاعات آن ها، تعداد پژوهشگران پر استناد، تعداد اختراعات، تعداد شرکت‌های دانش بنیان، درآمد از صنعت و پژوهش، مقالات، قرارداد‌ها و پروژه‌های مشترک خارجی و فرصت‌های مطالعاتی مورد بررسی می شود. شاخص‌های پشتیبانی این طرح نیز اطلاعات زیرساختی دانشگاه مانند؛ تعداد کارمندان، امکانات رفاهی و IT، اسکان دانشجویان و اساتید بین المللی و موقوفات مردمی را در بر می یرد می‌شود.

دانشگاه صنعتی شریف با کسب امتیاز ۴۶/۵ در جایگاه نخست قرار گرفت که در مقایسه با دانشگاه رتبه دوم با امتیاز ۳۶ برای سومین سال متولی نشان داد برنامه مدون و قابل اجرا برای ارتقای کیفی خود دارد. بی شک این افتخار نتیجه تلاش‌های همه اعضای خانواده شریف است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.