باقرزاده: ابتلای شمشیربازان به کرونا ما را شوکه کرد/ در جریان لباس فروشی ورزشکار کنار خیابان نیستم

رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره ابتلای بازیکنان تیم ملی سابر توضیحاتی را مطرح کرد.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ابتلای بازیکنان تیم ملی شمشیربازی در بخش اسلحه سابر به کرونا بیان کرد: قرار بود اردوی تیم ملی سابر را در آکادمی ملی المپیک ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار کنیم. در نهایت بازیکنان تیم ملی را به شیرودی بردیم تا تست کرونا بدهند. در نهایت مشخص شد هر ۴ ورزشکار به کرونا مبتلا شده اند. ۳ بازیکنی که از شهر‌های دیگری مانند یزد، تبریز و رشت به اردو آمده بودند، در خوابگاه شمشیربازی شیرودی قرنطینه شده اند.

او ادامه داد: به قدری بازیکنان سرحال هستند که وقتی آنها را می بینید فکر می‌کنیم می‌توانند همین لحظه مسابقه بدهند. ابتلای هر ۴ نفر آن‌ها به کرونا ما را شوکه کرد. این بازیکنان هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته اند. البته طبق اعلام پزشک معالج آن‌ها روز‌های آخر بیماری را می‌گذرانند. بنابراین چهارشنبه یا پنجشنبه همین هفته در نظر داریم تا دوباره از بازیکنان تست کرونا بگیریم.

باقرزاده گفت: فعلا اردو تعطیل است و برگزاری دوباره اردو منوط به بهتر شدن حال بازیکنان است. با مسجدی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی هماهنگ کردیم تا اگر نیازی به دارو و مراقبت بود در این راه به بازیکنان کمک کنیم. بازیکنان از لحاظ  ظاهری سالم هستند. امیدوارم هرچه زودتر از این بیماری رها شوند.  

۵ نفر به مسابقات زون آسیا اعزام می‌شوند

رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره غیبت مجتبی عابدینی در این اردو بیان کرد: مجتبی عابدینی از ناحیه کتف دچار آسیب و درد شده است و در نظر دارد تا آن را با انجام فیزیوتراپی درمان کند. تا پایان سال هیچ مسابقه‌ای نداریم و او می‌تواند استراحت کند. تنها یک تاریخ مسابقات زون آسیا به ما اعلام شده است که آخرین مسابقه کسب سهمیه المپیک است. به احتمال زیاد این مسابقه بیستم فروردین سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. به  این مسابقات یک نفر از اسلحه اپه، یک نفر از اسلحه فلوره، یک نفر از اسلحه سابر بانوان، یک نفر از اپه و یک نفر از فلوره بانوان (مجموعه ۵ نفر) اعزام شوند.  

باقرزاده درباره برگزاری لیگ بیان کرد: قرار بود لیگ امسال از اوایل دی ماه برگزار شود.زمان زیادی تا آغاز لیگ باقی مانده است و باید دید شرایط چه خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا یکی از شمشیربزان در حاشیه خیابان لباس می‌فروشد، عنوان کرد: در جریان لباس فروشی شمشیرباز در کنار خیابان نیستم و چنین چیزی به گوشم نخورده است. بعید می‌دانم در میان بازیکنان تیم ملی چنین چیزی وجود داشته باشد. شاید یک شخص دیگری از خانواده شمشیربازی باشد.  

باقرزاده: ابتلای شمشیربازان به ویروس کرونا ما را شوکه کرد/

رئیس فدراسیون شمشیربازی اظهار کرد: در لیگ ما پول زیادی یافت نمی‌شود. سال گذشته بهترین رقم قرارداد به علی پاکدامن و مجتبی عابدینی اختصاص داشت که نزدیک به ۱۰ میلیون تومان بود. به غیر از رشته‌های توپی واقعا رقم عقد قرارداد‌ها در رشته‌هایی مانند شمشیربازی پایین است. تا الان هم بازیکنان تیم ملی هر رقمی قرارداد بسته اند، مطالبات خود را دریافت کرده اند و طلبکار نیستند. قرار بود چند تیم مطرح مانند سپاهان وارد لیگ شمشیربازی شوند.


بيشتربخوانيد:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار