علی نژاد: ضد انقلاب روی شطرنج کار می‌کند/ پست سمیعی موقت است/ قرار شد بررسی بیشتری روی موضوع فغانی انجام شود

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره موضوعات مختلف ورزش ایران صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان در مجمع عمومی فدراسیون شطرنج بیان کرد: شطرنج در چند سال اخیر شاهد اتفاقات و قهرمانی‌های خوبی بود و در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ حضور خواهد داشت. شطرنج ایران پتانسیل زیادی دارد و می‌تواند به سبد مدال‌آوری ایران کمک کند. ضد انقلاب روی شطرنج کار می‌کند و برخی افراد نیز اقداماتی انجام می‌دهند که فدراسیون باید از منافع ملی دفاع کند.

دوست داشتیم انتخابات را برگزار کنیم، اما شیوع کرونا باعث تعویق آن شد

او افزود: شیوع کرونا اوضاع را برهم ریخت و باید با برنامه‌ریزی خوب، یک تهدید را به فرصت تبدیل کرد. دوست داشتیم انتخابات را برگزار کنیم، اما شیوع کرونا باعث تعویق آن شد. برخی بی‌اخلاقی‌ها هم شد که انتظار می‌رود مراقبت شود.

شطرنج ایران در سال گذشته توفیقات خوبی داشت

معاون وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این مجمع به بررسی عملکرد سال ۹۸ فدراسیون و ارائه گزارش‌های حسابرس، خزانه‌دار و بازرس فدراسیون شطرنج در سال گذشته اختصاص داشت که گزارش‌ها به تأیید اعضا رسید. شطرنج ایران در سال گذشته توفیقات خوبی داشته که از جمله آن می‌توان به قهرمانی خادم‌الشریعه در جهان اشاره کرد. امیدوارم شطرنج در این رقابت‌ها برای ما مدال‌آور باشد. انشاالله پس از فروکش کردن پیک جدید کرونا، شاهد برگزاری مجمع حضوری انتخاباتی فدراسیون شطرنج باشیم.

اگر روند کار طولانی شد، چاره‌ای جز ثبت نام و تأیید صلاحیت افراد نداریم

علی نژاد گفت: باید ببینیم اپیدمی کرونا چگونه است. اگر انتخابات را زود برگزار کنیم، نیازی به ثبت نام مجدد نیست، اما اگر روند کار طولانی شد، چاره‌ای جز این کار (ثبت نام و تأیید صلاحیت) افراد نداریم.

فدراسیون از گذشته ۶۰ هزار دلار به فدراسیون جهانی بدهکار بود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره بدهی فدراسیون شطرنج عنوان کرد: فدراسیون برای رویداد‌های برگزار شده در ایران، از گذشته ۶۰ هزار دلار به فدراسیون جهانی بدهکار بود. همچنین به خاطر مدارک حرفه ای که به شطرنج‌بازان داده می‌شود، بدهی مستمری برای فدراسیون‌های همه کشور‌ها وجود دارد و با توجه به اینکه شطرنج‌بازان زیادی داریم، میزان بدهی‌ها زیاد می‌شود. یک ماه پیش مبلغ ۱۰ هزار یورو پرداخت شده و تلاش می‌کنیم کمک کنیم تا پایان سال میلادی، ۱۰ هزار دلار دیگر پرداخت شود و در نهایت در یکی دو سال آینده، مبلغ مورد نظر تسویه شود.

امروز امکان برگزاری انتخابات نداریم

وی در مورد اداره ۶ فدراسیون ورزشی با سرپرست تصریح کرد: داشتن رئیس شرایط بسیار بهتری برای هر فدراسیون به همراه دارد، اما وضعیت کشور و جهان طبیعی نیست و اتفاقات غیرعادی بسیاری رخ می‌دهد. محدودیت‌های غیرعادی داریم، اما می‌توانستیم انتخابات‌ها را برگزار کنیم. با این حال سلامت همکاران در استان‌ها برای ما ارجح است و فدراسیون‌ها با سرپرست به کار خود ادامه می‌دهند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان افزود: ورزش در دنیا شرایط فعالی ندارد و ما هم خیلی مشکلی در اداره فدراسیون‌ها نداریم. امروز امکان برگزاری انتخابات نداریم و مطابق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا نمی‌توانیم جمعیت زیادی داشته باشیم.

مدیرعامل پرسپولیس ددر حراست وزارت ورزش به طور موقت فعالیت خواهد کرد

وی در خصوص جعفر سمیعی که پس از انتخاب مدیرعامل باشگاه همچنان به عنوان سرپرست حراست وزارت ورزش مشغول به کار است تصریح کرد: با توجه به اینکه او مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شده طبیعی است که نمی‌تواند در پست قبلی‌اش هم مشغول به کار باشد، چون ۲ شغله محسوب می‌شود و دیگر نمی‌توانست به عنوان مدیرکل حراست به کارش ادامه دهد. از آنجایی که انتخاب مدیرکل جدید فرآیندی دارد و باید هماهنگی بین وزارت ورزش و سازمان حراست کل انجام شود، زمان‌بر است، حکم سرپرستی سمیعی زده شده و به صورت موقت کار می‌کند.

انتخاب داور برای یک رویداد شرح وظایف و اختیارات فدراسیون‌های ما است

علی‌نژاد در پایان گفت: انتخاب داور برای یک رویداد شرح وظایف و اختیارات فدراسیون‌های ما است. هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با پیشنهاد کمیته داوران این تصمیم را گرفت و حق آنها است که چنین تصمیمی بگیرند و وزارت ورزش نمی‌تواند دخالت داشته باشند. روز گذشته از رسانه‌ها متوجه شدم و قبل از آن هماهنگی هم انجام نشده بود و ضرورتی هم برای این کار نبود. با دبیرکل فدراسیون صحبت کردم و او توضیحاتی داد و قرار شد بررسی بیشتری انجام شود و اگر لازم باشد توضیحات بیشتر را به وزارت ورزش بدهند. فدراسیون فوتبال، استقلال دارد و براساس تشخیص خودش این تصمیمات را می‌گیرد و اگر پاسخگویی لازم باشد طبیعی است که سرپرست فدراسیون باید پاسخگوی این موضوع باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
پس قضیه ی این یارو که با ویلتموس قرارداد بسته، چی شد؟
آخرین اخبار