حاکم شرع دیوان محاسبات کشور معارفه شد/ بذرپاش: دلیل اصرار دولت برعدم فسخ واگذاری هفت تپه را متوجه نمی‌شویم

رئیس دیوان محاسبات گفت: با وجود بررسی‌های سازمان بازرسی و حکم هیئت مستشاری دیوان، دلیل اصرار دولت و وزارت اقتصاد را بر عدم فسخ واگذاری شرکت هفت تپه را متوجه نمی‌شویم.

حاکم شرع دیوان محاسبات کشور معارفه شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم معرفی حاکم شرع جدید دیوان محاسبات کشور با حضور مهرداد بذرپاش رئیس  دیوان محاسبات، علی کامیار دادستان و فرزند جواد عبداللهی، حاکم شرع فقید دیوان محاسبات کشور آغاز شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از کارکنان دیوان محاسبات برگزار شد، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه نیز حضور دارد.

رئیس دیوان محاسبات کشور در این مراسم با بیان اینکه از حاکم شرع فقید این دیوان به انقلابی‌گری و نیکی یاد می‌شود، گفت: این نهاد عزم پاسداری از بیت المال و اصلاح رویه‌های مالی را دارد.

او ادامه داد: همه دیوان محاسبات از مراتب بالا تا حسابرسان شأن نظارتی دارند. بنای ما در این نهاد اصلاح امور بوده است تا تشکیل پرونده.

بذرپاش بیان کرد: امروز کشور ما از کم اقدامی و بعضا بی اقدامی بیش از اقدام خطا رنج می‌برد.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بخش زیادی از بند‌های بودجه عملیاتی یا اجرایی نبوده یا دلایل دیگری داشته است. در نتیجه می‌توان گفت بخشی از مشکلات کشور را در این موضوع باید جستجو کرد.

او افزود: در ترکیب هیئت‌های مستشاری، اما مدیران با تجربه و اجرایی حضور دارند تا ملاحظات امور اجرایی را بهتر متوجه شوند و تنها نگاه مالی و قضایی وجود نداشته باشد.

رئیس دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: در حوزه واگذاری‌ها اراده‌ای جدی وجود داشته است و یکی از پرونده‌های اصلی ماست، مانند پرونده شرکت هفت تپه که با وجود بررسی‌های سازمان بازرسی و حکم هیئت مستشاری دیوان، دلیل اصرار دولت و وزارت اقتصاد را بر عدم فسخ واگذاری شرکت هفت تپه را متوجه نمی‌شویم.

بذرپاش با تأکید بر اینکه بنای کمک به دولت را داریم، تصریح کرد: چنین مسائلی برای همه واضح است و دلایل آن متقن و محکم هم هست، اما برخی اصرار‌ها توجیهی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
دقیقاً متوجه هستید ولی ملت نا محرمند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار