اجرای طرح کامل جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: حل مشکل آبگرفتگی پس از اجرای طرح کامل جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب انجام خواهد شد که یک کار سنگین و بلند مدتی بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: حل ریشه‌ای آبگرفتگی پس از اجرای طرح کامل جمع آوری آب‌های سطحی و فاضلاب انجام خواهد شد که یک کار سنگین و بلند مدتی است که شهرداری و دستگاه‌های مختلف باید برای آن برنامه‌ریزی کند و برنامه ریزی‌هایی دارند، اما با انجام پروژه‌هایی در ۵۲ نقطه بحرانی شهر اهواز شرایط باثبات‌تر و بهتری خواهیم داشت.

او افزود: امروز دستگاه‌های اجرایی برای آمادگی‌های لازم برای بارش‌های احتمالی به نشست مدیریت بحران دعوت شدند. اگرچه پیش‌بینی می‌شود که بارش‌های امسال یک مقدار دیرتر شروع ‌شود و آذر و دی ماه احتمالاً بارش‌ها کمتر از نرمال داشته باشیم، اما در بهمن ماه بهتر از نرمال خواهد بود.

شریعتی بیان داشت: با این وجود ما تمهیدات لازم را باید بیندیشیم و از قبل پروژه‌های کوتاه مدت در اهواز و سایر شهر‌ها همچون بندر امام، ماهشهر، دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر برای مقابله با این مسئله اجرا کردیم و با اقداماتی که صورت گرفته است آمادگی مقابله با این مسئله بیشتر شده است این جلسه برای اینکه دستگاه‌ها موظف و مکلف به انجام این اقدامات شوند برگزار شد.

استاندار خوزستان گفت: آنچه بر عهده دستگاه‌ها گذاشته می‌شود انجام خواهند داد و آمادگی بیشتری ایجاد خواهد شد تا بارش رحمت الهی خوبی در استان داشته باشیم و هم دغدغه و نگرانی کمتری برای مردم استان به ویژه در اهواز و کارون داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: کار‌ها و پروژه‌های در دست اقدام تا پایان آبان ماه توجه به گزارش‌های دستگاه‌ها به اتمام می‌رسد؛ با وجود همه مشکلات مالی که دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری و آبفا داشتند، اما این را در اولویت کاری خود قرار دارند و انجام دادند و امیدواریم مسئله خاصی نداشته باشیم البته تمهیدات و برنامه‌ریزی‌ها برای استقرار سریع ماشین آلات در مواقع بحران انجام شده است که با مشکلی مواجه نشویم.

او اظهار داشت: اداره کل مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری مرتب در حال پیگیری و رصد هستند و کار‌هایی بر عهده آن‌ها گذاشته شد که پیگیری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.