گوترش: از دعوت محمود عباس برای برگزاری نشست بین‌المللی صلح حمایت می‌کنیم

دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به نامه رئیس تشکیلات خودگردان برای برگزاری نشست بین‌المللی صلح در غرب آسیا قدردانی و تاکید کرد از این موضوع حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیامی را به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص دعوت اخیر او برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح ارسال کرد.

گوترش در پیام خود بر درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در خاورمیانه بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

او افزود: ما از حمایت برخی کشور‌های عضو شورای امنیت از پیشنهاد برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در جریان نشست این شورا در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۲۰ مطلع شدیم.

دبیرکل سازمان ملل همچنین اعلام کرد: این سازمان از تمامی طرح‌ها و ابتکارعمل‌ها برای همکاری بین‌المللی در زمینه صلح در خاورمیانه و ترسیم راهی سیاسی به منظور تحقق صلح عادلانه و فراگیر بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها استقبال می‌کند.

اوی تاکید کرد که به رایزنی با اعضای شورای امنیت و تمامی طرف‌های فعال منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط به منظور قدم برداشتن در مسیری بهتر برای پیشبرد عملیات صلح در منطقه ادامه خواهد داد.

آنتونیو گوترش تصریح کرد که به تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حلی برای پایان دادن به درگیری‌ها بر اساس قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل و توافق‌های متعدد طرف‌ها و قوانین بین‌المللی با هدف تحقق راه حل تشکیل دو دولت که دو طرف با امنیت و صلح کنار یکدیگر بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ زندگی کنند، ادامه می‌دهد.

محمود عباس در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل بر لزوم ایجاد یک رویکرد چند جانبه معتبر برای پایان دادن به درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل به عنوان راهی برای دستیابی به این هدف تاکید کرد. امری که می‌تواند از طریق یک کنفرانس بین المللی صلح در خاورمیانه محقق شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از آنتونیو گوترش خواست تا با همکاری کمیته چهار جانبه بین المللی و شورای امنیت، رایزنی‌های فوری برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح با اختیارات کامل و با مشارکت همه طرف‌های ذیربط طی سال آینده میلادی برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار