کرونا جان گرفت تا جان های بیشتری را بگیرد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: برای نخستین بار با ثبت رکورد ۱۵ فوتی کرونا در یک روز، میزان فوتی‌ های کرونا در استان، بالاتر از شاخص کشوری قرار گرفت.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: فوت ۱۵ نفر بر اثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، بالاترین رکورد از زمان ورود کووید ۱۹ به خراسان جنوبی است که بسیار خطرناک و نگران کننده است.

او افزود: متاسفانه بر اساس آخرین وضعیت رنگ بندی وزارت بهداشت، ۶ شهرستان خراسان جنوبی در وضع مشکی و ۴ شهرستان هم در وضع قرمز قرار گرفته اند و خوسف تنها شهرستانی است که دارای وضعیت نارنجی کرونا است.

شریف زاده با هشدار افزایش مبتلایان و فوتی‌ های کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر اوضاع به همین صورت پیش برود و مردم رعایت دستور العمل‌ ها را جدی نگیرند، نتیجه اش این خواهد بود که هر روز شاهد افزایش فوتی‌ های کرونا ویروس در استان باشیم.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: افزایش آمار فوتی‌ ها و مبتلایان کرونا در استان، زنگ خطر جدی است که همه باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به ویژه شستن مرتب دست‌ ها با آب و صابون، زدن ماسک، حضور نیافتن در دورهمی‌ ها و نرفتن به سفر را واقعا جدی بگیرند.

با ثبت ۱۵ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل فوتی‌ها در خراسان جنوبی به ۳۷۷ نفر رسیده است.

۴۷۸ بیمار با علائم عفونت تنفسی هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند که نتیجه آزمایش ۳۳۰ نفر آن‌ها مثبت است.
از این تعداد ۴۶ نفر در بخش مراقبت‌ های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۱۳ نفر وخیم است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.