اتمام حجت باخاطیان کرونا در زیرکوه

رئیس شورای پیشگیری از جرم دادگستری زیرکوه ازمجازات حبس برای بیمارانی که قرنطینه را ترک کنند خبرداد.

عبدالله زاده رئیس شورای پیشگیری از جرم دادگستری زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: ترک قرنطینه بیماران کرونایی بدون اجازه متولیان درمان، تهدید و خطر علیه بهداشت عمومی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

اوافزود:بیمارانی که خودسرانه قرنطینه را ترک کنند علاوه بر قرنطینه اجباری، برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

عبدالله زاده در ادامه بیان کرد: طبق ماده ۶۸۸قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

رئیس شورای پیشگیری از جرم دادگستری زیرکوه بیان کرد: در روز‌های اخیر شنیده شده برخی بیماران کرونایی زیرکوهی که در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند پیش از پایان مهلت قرنطینه، خانه را ترک کرده‌اند.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان ضروری است مردم موارد بهداشت فردی و عمومی ونیز توصیه‌های بهداشتی ونیز در خانه ماندن را بیش از پیش در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری جدی بگیرند. غلبه بر ویروس کرونا نیازمند مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی است.


بیشتر بخوانید


عبدالله زاده عنوان کرد: شهروندان نقش مهمی در برنامه‌های مبارزه و غلبه بر کرونا دارند و باید مسئولان امر را در اجرای برنامه‌های ستاد یاری نمایند.

رئیس شورای پیشگیری از جرم دادگستری زیرکوه اظهار داشت: هرگونه تخلف و جرمی را که باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود را جهت بررسی و رسیدگی متولیان امر، گزارش نمایند.

او افزود: همه آحاد جامعه باید با مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی مسئولین امر را در مدیریت و غلبه بر ویروس کرونا یاری نمایند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.