نماینده عراقی: پیگیر پرونده ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس هستیم

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از پیگیری پرونده ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد نیوز، یکی از نمایندگان پارلمان عراق امروز در سخنانی از پیگیری پرونده تحقیقات مربوط به ترور سردار سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه ایران و نیز «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان «الحشد الشعبی» عراق خبر داد.

بنا بر این گزارش، «عدی الشعلان» نماینده «ائتلاف الفتح» در پارلمان عراق امروز از کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان این کشور خواست تا جلسه‌ای همه جانبه را برای بحث درباره تحقیقات دولت در خصوص پرونده ترور فرماندهان شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار کند.

او با اشاره به این مسأله که این موضوع نیاز به پیگیری جدی قوه مقننه دارد، گفت: پارلمان عراق باید به دولت فشار آورده تا هرچه سریعتر نتایج تحقیقاتی کمیته‌های خود پیرامون ترور فرماندهان عملیات پیروزی علیه گروه تروریستی «داعش» را به پارلمان ارسال کند.

الشعلان در ادامه افزود: نباید در قبال حمله به دفاتر الحشد الشعبی و ترور فرماندهان عملیات پیروزی سکوت کرد.

این در حالی است که «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق چهاردهم آبان ماه جاری از طرح پرونده تحقیقات ویژه دولت درخصوص ترور سردار سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس در هفته جاری در پارلمان این کشور خبر داده بود.

الزیادی اعلام کرده بود: ریاست پارلمان از اعضا خواسته است تا موعدی را برای میزبانی «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر به منظور بررسی چند پرونده و در صدر آن شهادت فرماندهان عملیات پیروزی و جدول زمانی (خروج) نیرو‌های آمریکایی (از عراق) مشخص کنند.

سردار سپهبد سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس و ابومهدی المهندس، معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپاد‌های ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
خدا لعنت کنه یزید وترامپ
آخرین اخبار