اعتراض عراقی‌ها به سیاست‌های اسلام‌ستیزانه رئیس جمهور فرانسه

در پی حمایت امانوئل مکرون از اهانت‌های متعدد به پیامبر اسلام (ص) در کشور فرانسه، مردم عراق علیه وی و سیاست های این کشور اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الموازین، جمعی از شهروندان عراقی عصر روز دوشنبه ضمن برپایی تظاهرات در نزدیکی سفارت فرانسه در مرکز بغداد، علیه دولت این کشور و امانوئل مکرون شعار سر دادند. 

یک مقام امنیتی عراق در این‌باره گزارش داد: «ده‌ها نفر از شهروندان عراقی، عصر روز دوشنبه در نزدیکی سفارت فرانسه در منطقه الکراده در مرکز بغداد تجمع کردند و ضمن سر دادن شعار علیه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پلاکارد‌هایی را در دست داشتند که روی آن تصویر‌های کاریکاتوری ماکرون به تلافی اهانت او به دین اسلام رسم شده بود».

نیرو‌های امنیتی عراقی در واکنش به این اعتراضات و برای جلوگیری از هرگونه درگیری، همه مسیر‌های منتهی به سفارت فرانسه را مسدود کردند و در اطراف ساختمان سفارتخانه مستقر شدند.

گفتنی است، انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. «امانوئل ماکرون» به خشم مسلمانان دمیده، او معتقد است که توهین علیه مقدسات مسلمانان بخشی از آزادی بیان در فرانسه است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
درود برعراق
آخرین اخبار