تاکید ژاپن بر پایان مذاکرات با روسیه در خصوص جزایر کوریل

نخست‌وزیر ژاپن از قصد کشورش برای نهایی کردن مذاکرات با روسیه در مورد جزایر مورد مناقشه کوریل خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ژاپن تایمز، یوشیهید سوگا، نخست وزیر ژاپن امروز دوشنبه اعلام کرد که کشورش قصد دارد مذاکرات با روسیه در مورد جزایر کوریل را نهایی کند و در نتیجه توافقنامه صلح را در آینده امضا کند.

سوگا گفت: ما باید به جای موکول کردن آن برای نسل‌های آینده، در گفتگو‌های سرزمین‌های شمالی (قسمت جنوبی جزایر کوریل) به توافق برسیم.

وی اظهار داشت با گفتگوی صریح در سطح مقامات عالی و توسعه همه جانبه روابط با روسیه، برای امضای توافق نامه در این زمینه تلاش خواهد کرد.

آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن پیشتر در مصاحبه با روزنامه یومیوری شیمبون ابراز امیدواری کرده بود که جانشین وی، سوگا، به طور فعال با روسیه مذاکره کند تا یک معاهده صلح را منعقد کند.

وی همچنین آمادگی خود را برای کمک به سوگا اعلام کرده بود.

از اواسط قرن بیستم روسیه و ژاپن رایزنی‌هایی را انجام داده اند تا بتوانند پیمان صلحی را در پی جنگ جهانی دوم امضا کنند. پس از جنگ جهانی دوم، جزایر کوریل همچنان مهمترین مشکل میان این دو کشور مانده است و ژاپن ادعا می‌کند این چهار جزیره جنوبی را در اختیار دارد.

در سال ۱۹۵۶ این دو کشور اعلامیه مشترکی در مورد پایان دادن به وضعیت جنگ و برقراری روابط دیپلماتیک و سایر روابط را امضا کردند، با وجود این هنوز پیمان صلحی حاصل نشده است. مسکو بار‌ها اعلام کرده است نمی‌توان حاکمیت روسیه را بر این جزایر زیر سوال برد.

در نوامبر سال ۲۰۱۸ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست آسه آن در سنگاپور دیدار و درباره سرعت بخشیدن به مذاکرات درباره پیمان صلح بر اساس بیانیه سال ۱۹۵۶ توافق کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار