پیوستن چین به سازوکار بین المللی تامین واکسن ضدکرونا

چین اعلام کرد به سازوکار بین المللی تامین واکسن‌های ضد کووید ۱۹ موسوم به کواکس پیوسته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، چین جمعه اعلام کرد به سازوکار بین المللی تامین واکسن‌های ضد کووید ۱۹ برای کشور‌های در حال توسعه که مورد حمایت سازمان جهانی بهداشت قرار دارند، پیوسته است.

چین که در آن کووید ۱۹ اواخر سال گذشته ظهور کرد پیشتاز تحقیقات مربوط به تهیه واکسن در جهان است.

از مجموع حدود ۶۰ طرح برای تهیه واکسن کرونا در جهان چین هم اکنون با ۱۱ طرح در مرحله آزمایش‌های بالینی جزو پیشتازان این عرصه است.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین ماه مه وعده داد هر واکسنی که در این کشور تولید شود یک منفعت عمومی جهانی خواهد بود.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور به سازوکار سازمان ملل در خصوص دسترسی جهانی به واکسن ضد کووید ۱۹ موسوم به کواکس (دسترسی جهانی به واکسن مبارزه با کووید ۱۹) پیوسته است.

این ابتکار که هدف از آن دسترسی ۹۲ کشور فقیر به واکسن ضد کووید ۱۹ است به تشکل موسوم به گاوی (ائتلاف برای واکسن‌ها) که سال ۲۰۰۰ ایجاد شد، سپرده شده است.

پکن مشخص نکرده است قصد دارد چه مقدار به کوواکس کمک کند.

کوواکس انتظار دارد کشور‌های مختلف تا پایان سال دو میلیارد دلار به این منظور مشارکت کنند.

گاوی پنجشنبه در پایگاه اینترنتی خود تصریح کرد وعده ۱۳۰ میلیون دلاری ژاپن را به دست آورده است. با این وعده کمک‏ مشارکت مالی حدود ۲۰ کشور به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

نام آمریکا و فرانسه در فهرست کشور‌های اعطا کننده کمک به چشم نمی‌خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
معلوم نیست این سازمانهای به اصطلاح بین المللی چه نقشه‌ای تو سرشونه. بیل گیتس که می‌گفت باید ۷ نفر میلیارد واکسن رو بزنند. یه جا هم میگفت اگه این یکی نشونتون نداد چکار باید کرد بعدی نشون میده. احتمالا ویروس بعدی که آزاد می‌کنند خطرناکتره. برید ببینید این آقا با اون بنیادش تو‌ آفریقا چه کار کرد. اینا تا سال ۲۰۳۰ جمعیت دنیا رو به زیر ۵۰۰ میلیون میرسونند مگه اینکه خدا به داد مردم برسه
آخرین اخبار