اجرای طرح «هر کارمند یک حامی معنوی فرزندان» در لرستان

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان این‌که تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک از ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند، گفت: طرح «هر کارمند یک حامی معنوی فرزندان» برای حمایت بیشتر از این فرزندان در سطح ادارات استان با همکاری استانداری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، جاسم محمدی‌فارسانی،مدیرکل کمیته امداد لرستان  با اشاره به این‌که ۱۰۸ هزار خانوار در لرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند و بیش‌از ۴۸ هزار خانواده از مجموع این تعداد خانوار توسط زنان سرپرست خانوار اداره می‌شوند، گفت: کمیته امداد با هدف توانمندسازی خانواده‌ها در بُعد‌های مادی و معنوی، در صدد است خانوار‌های دارای قابلیت را پس‌از خودکفایی از چرخه حمایتی خارج نماید و نیازمندان جدید را زیر چتر حمایتی خود بگیرد.

او با بیان این‌که لزوماً توجه به اولویت‌های مادی خانوار‌های تحت حمایت در بحث معیشت، اشتغال، بیمه و درمان، آموزش، مسکن و ... کافی نیست، افزود: اگر در حوزه معنوی اقداماتی صورت نگیرد خدمات مادی نیز مورد تایید نخواهند بود.

محمدی‌فارسانی اضافه کرد: پیش از کرونا اقداماتی مانند آموزش‌های معنوی، بصیرت‌افزایی، برگزاری اردو‌های زیارتی، فرهنگی، تربیتی در بُعد معنوی برای خانواده‌ها انجام می‌شد و در این شرایط حساس کرونایی در صدد تدوین برنامه‌هایی از طریق فضای مجازی و آموزش از راه دور برای خانواده‌های تحت پوشش هستیم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان به کمک‌های ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به نیازمندان، توزیع بسته‌های مواد غذایی خشک و غذای گرم، اهدای کارت‌های ۵۰۰ هزار تومانی بین اصناف و نیازمندان و ... با همکاری بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ کودک از ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد لرستان هستند و طرح «هر کارمند یک حامی معنوی فرزندان» برای حمایت بیشتر از این فرزندان در سطح ادارات استان با همکاری استانداری اجرا می‌شود.

محمدی با بیان این‌که یکی‌از چالش‌های جدی زنان سرپرست خانوار عدم ازدواج مجدد است که به‌دلایل مختلف ازجمله فرهنگ غلط رایج اتفاق افتاده است، افزود: حدود ۱۸ در صد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان را زنانی با رنج سنی ۱۶ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهند که باید با فرهنگ‌سازی درست زمینه ازدواج مجدد آن‌ها را فراهم نمود.

او پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای زنان تحت پوشش را بسیار هزینه‌بردار برشمرد و گفت: هم‌اکنون برای ۳۸۰۰ نفر از زنان تا سن ۴۹ سال حق بیمه پرداخت می‌شود که پس از تاریخ معین و دریافت مستمری تامین اجتماعی از چرخه حمایتی خارج خواهند شد.

محمدی با بیان این‌که توجه به خانواده‌های زندانیان و حمایت از آن‌ها نیز موضوع مهمی است که توسط کمیته امداد اجرا شده است، اظهارکرد: با توجه به بحث فرزندپروری برای زنان که بسیار مورد تاکید است کمیته امداد در حوزه اشتغال خُرد و مشاغل خانگی برای این دسته از افراد حرکت می‌کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.