هزینه راهپیمایی اربعین در راستای محرومیت زدایی صرف شود

فرمانده سپاه لرستان گفت: حرکت به سمت کربلا، مرز‌ها و یا استان کرمان در قالب پیاده روی اربعین ممنوع بوده و هزینه راهپیمایی اربعین در راستای محرومیت زدایی صرف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،سردار مرتضی کشکولی  اظهار داشت: با توجه به این که حفظ جان از واجبات است و امسال به دلیل شیوع کرونا راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شود لذا پیاده روی به سمت کربلا، مرز‌ها و یا استان کرمان بر سر مزار شهید سلیمانی انجام نمی‌شود. با توجه به مسئله حفظ جان انسانها، اگر کسی هم قصد تردد در این مسیر‌ها را داشت ممانعت می‌شود.

او با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر این که امسال جهت گیری بر روی محرومیت زدایی قرار گیرد افزود: هر ساله موکب‌هایی در شهر‌ها و یا در مسیر کربلا و نجف برپا می‌شد و از زائران اربعین پذیرایی می‌کردند که امسال با توجه به شرایط موجود و فرموده مقام معظم رهبری، کمک‌های مردمی که سال‌های قبل در قالب موکب‌ها هزینه می‌شد امسال همان هزینه در راستای کمک به محرومان صرف می‌شود.

فرمانده سپاه استان لرستان تصریح کرد: در برخی از محلات می‌توانند این هزینه را برای مسکن محرومان یا طبخ غذا به نیت اربعین در بین مستضعفان توزیع کنند؛ البته گروه‌های جهادی محله‌ها نیز می‌توانند با هماهنگی بسیج سازندگی در راستای کمک به حل مشکلاتی از قبیل راه، خانه محرومان و یا غسالخانه مناطق محروم گام بردارند.

او عنوان کرد: با شیوع کرونا کمک‌های مومنانه برای کمک به نیازمندان و افراد آسیب پذیر آغاز و همچنان ادامه دارد که در این مسیر، سپاه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی همکاری لازم را داشته تا بسته‌های تهیه شده در بین نیازمندان توزیع شود.

سردار کشکولی گفت: هفته گذشته کمک مومنانه در استان به صورت بسته‌های لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع شد و این کمک مومنانه با تهیه بسته‌هایی برای نیازمندان در دهه آخر ماه صفر نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.